וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת ביקור חולים: אסד בדרך למצרים?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.4.2010 / 11:18

העיתון הכוויתי אל-ג'רידה מדווח כי נשיא סוריה צפוי להגיע בימים הקרובים למצרים לפגוש את מובארק, שמתאושש מניתוח. ביקור החולים יכול להפוך לתחילתה של ידידות מופלאה

ביקור חולים: העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" דיווח הבוקר (ראשון) מפי מקורות מצרים כי נשיא סוריה בשאר אסד צפוי להגיע למצרים מחר או מחרתיים על מנת לבקר את עמיתו המצרי חוסני מובארק המתאושש מניתוח להסרת כיס המרה שעבר לפני יותר מחודש בגרמניה. עם זאת, לדיווח אין אישור ממקור נוסף. על פי העיתון, מובארק החל לארח מנהיגים ערבים שבאים לדרוש בשלומו והיום הוא צפוי להיפגש בשארם א-שייח' עם נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח. כלי תקשורת ערבים דיווחו אף הם בימים האחרונים כי בקרוב צפוי להגיע אסד לבקר במצרים את מובארק אך לא נקבו במועד.

בין סוריה למצרים שוררת מזה מספר שנים מתיחות שהביאה להידרדרות ביחסים ביניהן. פגישתם הצפויה של אסד ומובארק צפויה להוביל לפתיחת דף חדש בין המנהיגים ובין המדינות. לפני כחודש דיווח עיתון כוויתי כי אסד אמר לשר התעשייה המצרי רשיד מוחמד רשיד, שביקר בדמשק, כי הוא רוצה להיות מראשוני המנהיגים הערבים שיבקרו את מובארק עם שובו למצרים. העיתון דיווח כי הן בדמשק והן בקהיר סבורים שביקור של אסד "יהווה הזדמנות מצוינת לפתור את המחלוקות בין המדינות".

שב לפעילות

ביום חמישי שב מובארק לעבודתו לאחר שהתאושש מהניתוח להסרת כיס המרה שעבר בגרמניה. מובארק כינס ישיבה של מספר שרי ממשלה ובראשם ראש הממשלה אחמד נזיף, במקום מנוחתו בשארם א-שייח', ודן עמם בנושאי כלכלה ופנים. לאחר מכן נועד לפגישה אישית עם שר ההגנה טנטאווי. שמו של טנטאווי עלה בסוף השבוע ביומון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי" כאחד משלושת האנשים שאת אחד מהם מתכוון מובארק למנות לסגנו.

אנשי אופוזיציה במדינה מסרו לעיתון כי אם מובארק אכן ימנה לו סגן, הרי שהמשמעות של הצעד היא שאין בכוונתו להתמודד בבחירות הבאות שייערכו בשנת 2011. "כל הסימנים מעידים על כך שמובארק לא יתמודד בבחירות הבאות לנשיאות", אישר לעיתון עורך העיתון 'אל-ערבי אל-נאסרי', עבדאללה סנאווי. לדבריו, קיימות מספר סיבות לכך, והבולטת ביניהן היא העובדה שמובארק יהיה בשנה הבאה בן 83.

לפני יותר מחודש עבר מובארק ניתוח להסרת כיס המרה בגרמניה. במהלך תקופת התאוששותו העביר מובארק את סמכויותיו לראש הממשלה אחמד נזיף. היעדר תמונות מבית החולים בגרמניה עוררו שמועות במצרים לפיהן מצבו של הנשיא הידרדר. בעקבות השמועות שודר סרטון וידאו קצר בו הוא נראה משוחח עם רופאיו. לפני כשבועיים שב מובארק למצרים אולם רק אתמול הוא שב לפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully