וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "המתווך הגרמני חידש את פגישותיו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.4.2010 / 9:13

העיתון "אל-חיאת" ציטט מקורות פלסטינים שדיווחו כי המתווך הגרמני בעסקת שליט ביקר לפני שבועיים באזור ונפגש עם בכירים בישראל ובחמאס. "לא הושגה כל התקדמות"

המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס ביקר לפני כשבועיים באזור ונפגש עם בכירים בישראל ובחמאס, כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" מסרו לעיתון כי המתווך נועד גם בקהיר עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן. עוד הוסיפו המקורות כי פגישותיו של המתווך נועדו למטרת בדיקה ובחינה "ולא הובילו לשום דבר חדש".

"למרות שהמתווך נועד עם בכירים ישראלים, לא הוצגו שום רעיונות חדשים למשא ומתן", מסרו המקורות. לדבריהם, לחמאס אין התנגדות לחדש את המשא ומתן העקיף לשחרור החייל החטוף גלעד שליט "אולם בתנאי שהדבר יתבצע בהתאם לדרישות של חמאס". עוד גילו המקורות כי בשתי פגישותיו עם בכירי חמאס ברצועה דן המתווך הגרמני בתסריטים שונים אולם הם טרם הפכו להיות הצעות ברורות שניתן לעסוק בהן במשא ומתן.

"משימתו של המתווך הגרמני איננה קלה, שכן נושא העסקה סבוך וקשה", אמרו המקורות שהבהירו עוד כי "שליט לא ישוחרר אלא במסגרת עסקה לאומית מכובדת. איננו רוצים להשאיר אותו אצלנו, אולם על ישראל לשלם את המחיר קודם כל".

ביום רביעי דיווח אתר חדשות פלסטיני כי המתווך הגרמני פנה לארה"ב ולמספר מדינות אירופיות בבקשה שיתערבו בדחיפות במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. מקורות פלסטינים מסרו כי בקשתו הדחופה של המתווך התקבלה לאחר שקיבל מידע מהימן מישראל לפיו היא אינה מעוניינת לקדם את המגעים לשחרור שליט, ולאחר שחש שישראל רוצה להכשיל את המשא ומתן או לפחות לעכב אותם לתקופה ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully