וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי חללי הטרור יורשו להיעדר ביום הזיכרון

פנחס וולף

17.4.2010 / 21:54

חוק יום הזיכרון תוקן ולראשונה יורשו גם קרובי נפגעי פעולות האיבה להיעדר מעבודתם ביום הזיכרון ולקבל על כך תשלום מהמעסיק. השר הרצוג: להסדיר מעמד האחים השכולים

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שיחול ביום שני, יהיה הפעם הראשונה בו משפחות של חללי פעולות הטרור יוכלו לקבל יום חופש מהעבודה, על חשבון המעסיק. זאת, לאחר שבסיום מושב החורף של הכנסת, לפני כשלושה שבועות, עבר חוק המשווה את זכויותיהם לאלו של בני משפחות חללי צה"ל, שכבר זכאים על פי חוק ליום חופש ביום הזיכרון.

כבר לפני מספר שנים החליטה ממשלת ישראל לשלב ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, גם את הזיכרון של נפגעי פעולות האיבה. אלא שהממשלה לא תיקנה את החוק ולא קבעה כי הזכויות של המשפחות יהיו שוות, דבר שיצר, הלכה למעשה, אפליה בין שכול לשכול.

לדברי ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), שיזמה את השינוי בחוק, "במדינה שלנו לא ניתן להפריד בין חללי צה"ל ובין נפגעי פעולות האיבה. יום הזיכרון הוא יום של משפחת השכול כולה. מן הראוי שגם משפחות שיקיריהן נפגעו בפעולות האיבה יזכו ליום התייחדות עם הנופלים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. אני מברכת על תיקון העוול המתמשך שנגרם למשפחות. מי ייתן ולא ייווספו עוד משפחות למשפחת השכול ולא יהיה עוד צורך בחוקים מסוג זה".

בתוך כך, בימים אלו, ועדה ציבורית בראשות השופט בדימוס יעקב שמעוני, בוחנת את הסדרת מעמדם של האחים השכולים. בניגוד לקבוצות שכול אחרות- יתומים, אלמנות או הורים שכולים – האחים השכולים אינם מוגדרים כקבוצת שכול נפרדת, אלא נחשבים כ"בנים להורים שכולים" מבחינה חברתית, תודעתית וממסדית. שר הרווחה יצחק הרצוג, שמינה את הוועדה לפני מספר חודשים, הנחה אותה להאיץ עבודתה.

לדבריו של הרצוג, "למדינת ישראל יש חובה מוסרית להתייחס לאחים השכולים בהתאם למצבם הרגשי המיוחד שאינו מקבל מענה והתייחסות מערכתית. עד היום, 62 שנים מאז קום המדינה, בישראל לא קיים מאגר שמי ומספרי מסודר של האחים השכולים בישראל. הגיעה העת להקים מאגר לאומי ולסייע לאחים השכולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully