וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא היה 'בעל בית' במלחמת לבנון השנייה"

רמי שני

17.4.2010 / 13:40

סגן שר הביטחון מתן וילנאי מתח ביקורת חריפה על התנהלות משרד הביטחון בזמן כהונתו של עמיר פרץ כשר ביטחון. "כשהצוות שלנו נכנס למשרד הביטחון לא היה שם בעל בית" אמר והוסיף כי "כל עוד אנחנו שם הדברים ייראו אחרת"

סגן שר הביטחון מתן וילנאי (עבודה) מתח היום (שבת) ביקורת חריפה על התנהלות משרד הביטחון תחת עמיר פרץ במלחמת לבנון השנייה. באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע אמר וילנאי כי "כשהצוות הנוכחי שלנו נכנס למשרד הביטחון לא היה שם בעל בית" ובכך התייחס למה שכינה כ"חרפה בעורף במלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006". הוא הוסף כי "כל עוד אנחנו שם הדברים ייראו אחרת".

וילנאי הבהיר כי מדינת ישראל "מכוסה" עד למצפה רמון בטילי אויב. "טילים של החיזבאללה יכולים להגיע עד לבאר שבע", אמר. "הטילים הסורים מאיימים על כל אזור אחר בארץ. הערבים הבינו שאין להם שום סיכוי לנצח את צה"ל בשדה הקרב אז הם פיתחו לעצמם יכולת, כאילו לעקוף את צה"ל ולפגוע בלב האוכלוסייה. בכל מבצע או מלחמה עתידיים, עורף מדינת ישראל ייפגע", הדגיש וילנאי. "צה"ל יודע לעשות את מלאכתו אבל במקביל צריך להכין גם את האזרחים וזה מה שאנחנו עושים עכשיו", אמר.

סגן שר הביטחון התייחס גם לישיבתה של מפלגת העבודה בממשלה ואמר כי "נוכחותו של שר הביטחון אהוד ברק במשרד הביטחון היא מרכזית וחיונית ביותר. כל זמן שאנו מרגישים שאנו משפיעים אנחנו נהיה בממשלה. נכון להיום, אנחנו משפיעים על ההחלטות המתקבלות בממשלה. ברגע שנרגיש שאנחנו יושבים שם סתם או לא משפיעים נצא משם", אמר. הוא הוסף כי "בספטמבר, מועד סיום ההקפאה נבחן את המשך ישיבתנו בממשלה, אם לא תהיה התקדמות מדינית".

וילנאי הוסיף כי הלחץ האמריקאי על ישראל להפסיק את הבניה בשטחים גרם לתקיעה של התקדמות היחסים בין ישראל לרשות הפלסטינית. "הפלסטינים ואנחנו מבינים את זה היטב", אמר "אבל נמצא את הדרך להמשיך בשיחות. הוא אמר עוד כי "הפלסטינים טיפסו על עץ גבוה מדי בדרישות שלהם ועכשיו הם מחפשים את הדרך למטה".

מלשכתו של חבר הכנסת עמיר פרץ נמסר בתגובה לביקורת שהביע וילנאי כי "מזלם של אהוד ברק ומתן וילנאי שקיבלו משרד ביטחון מתפקד וצבא מצויד ומאומן יותר, תוכנית להגנת העורף, הכוללת גיבוש הרשות לחירום לאומי שאושרה בתקופת כהונתם של עמיר פרץ כשר ביטחון וחבר הכנסת אפרים סנה כסגנו שעל גבם מנסה מתן וילנאי להיבנות כאשר הוא יודע שהוא מתפאר בנוצות לו לא. פרץ השאיר אחריו משרד מסודר, מנכ"ל משרד מקצועי, רמטכ"ל ששיקם את צה"ל אשר לצערנו וילאני וברק מנסים לפגוע בו ולכרסם במעמדו. אילו פרץ היה מקבל משרד וצבא כפי שהוא השאיר אחריו הכל היה נראה אחרת ואת זאת ניתן להיסטוריה לומר את דברה" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully