וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "יש לסלק את ארה"ב מסבא"א"

ניר יהב

17.4.2010 / 11:54

בפתח ועידת הגרעין האירנית קרא נשיא אירן להקמת גוף בינלאומי עצמאי המקביל לסבא"א שיפקח על הנשק הגרעיני בעולם. חמינאי: "ארה"ב היא הפושעת הגרעינית היחידה"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד קרא היום (שבת) לא להניח לארה"ב להיות חברה בחבר המנהלים של סבא"א. "מדינות המחזיקות, השתמשו או איימו להשתמש בנשק גרעיני צריכות להיות מושעות מסבא"א, בייחוד ארה"ב שהשתמשה בנשק שהוכן מפסולת גרעינית במלחמתה בעירק", אמר אחמדינג'ד.

אחמדינג'ד קרא בתוך כך להקמת גוף בינלאומי חדש שישגיח על פירוק הנשק הגרעיני בעולם. בפתיחת ועידת הגרעין האירנית אמר אחמדינג'ד כי הארגון צריך להוות גורם מאזן לסוכנות האו"ם סבא"א. "הארגון ייפעל באופן עצמאי בו תהיה לכל הממשלות בעולם זכות דיבור ותפקיד בניהולו", אמר.

המנהיג הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי,שלח איגרת לבאי הוועידה בה כתב כי השימוש בנשק גרעיני אסור על פי דת האיסלם. חמינאי גינה את "שקריה של ארצות הברית" וטען כי היא "הפושעת הגרעינית היחידה בעולם שמאשימה את אירן בניסיון להשיג נשק גרעיני". חמינאי הוסיף עוד באיגרתו כי "הממשל האמריקאי הוא היחיד שביצע פשע גרעיני. הפושעת היחידה בעולם משקרת ומציגה את עצמה כאילו היא מתנגדת להפצת נשק גרעיני בזמן שהיא לא מקבלת שום החלטה רצינית בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully