וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה: לופוליאנסקי יישאר במעצר

16.4.2010 / 11:22

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של ראש עיריית ירושלים לשעבר על החזקתו במעצר. לדברי נציג המשטרה בדיון, "לופוליאנסקי מעל באמון, דרש וקיבל תשלומים שונים מיזמי פרויקט הולילנד"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה הבוקר (שישי) את ערעורו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופליאנסקי, על מעצרו. פרקליטו, עו"ד יאיר גולן, אמר לאחר הדיון שלופליאנסקי, החשוד בקבלת שוחד בתמורה לקידום פרויקט "הולילנד", קיבל את ההחלטה ברוח טובה ומצפה להשתחרר לביתו ביום ראשון.

עו"ד גולן אמר בדיון כי על פי החשד, סכום הכסף המשמעותי ביותר נוגע לתרומות שהתקבלו ממוסד "יד שרה". לדברי הפרקליט, "כפי שאנו יודעים, התרומות הללו שנתרמו במשך 20 שנה מתועדות עם קבלות ותעודות הוקרה לתורמים. אין טענה שהכספים הללו הגיעו ולו אגורה מהם לכיסו של לופוליאנסקי, ואז נשאלת השאלה האם הדבר הזה חשד סביר לשוחד. זה לא דומה למעטפות שמעבירים בין אנשים אלמונים".

נציג המשטרה בדיון, רפ"ק ליאור רייס, אמר כי החשדות נגד לופוליאנסקי חמורים ביותר. לדבריו, "החשוד, שאמור להיות שומר הסף ואמון על האינטרס הציבורי ויושב בוועדות השונות, מעל באמון, אותה 'שמירה' עליה היא מופקד, דרש וקיבל תשלומים שונים מיזמי פרוייקט הולילנד מטעמם, כל זאת כאשר במקביל ובאותה זמניות הוא מיטיב עם פרויקט הולילנד". נציג המשטרה הוסיף, כי עם מעצרו שיתף לופוליאנסקי פעולה עם חוקריו, אולם כעת הוא אינו משתף פעולה.

לופלואינסקי נעצר ביום רביעי בחשד למעורבות בפרשת "הולילנד". הוא חשוד בעבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בית משפט השלום בראשון לציון האריך באותו יום את מעצרו בחמישה ימים.

לפי החשד, קיבל לופליאנסקי, ששימש בעת אישור פרויקט הנדל"ן יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים, הוא קיבל מיזמי הפרויקט שוחד בגובה מיליון וחצי שקלים במזומן. מבקשת הארכת מעצרו ומחקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה עולה כי לפי החשד, הכסף שולם ללופליאנסקי כמסווה לתרומה לארגון "יד שרה", אשר באותן שנים הוא עמד בראשו. המשטרה גם חושדת שבין 2001 ל-2006 שלשל לופוליאנסקי לכיסו כ- 1.4 מיליון שקלים ובן היתר פעל לקבלת 30 אלף דולר לידיו, אותם העביר כתשלום לפעילי השטח במערכת הבחירות בשנת 2003, בה נבחר כראש העיר.

אולמרט: לא קיבלתי שוחד

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס אתמול לפרסומים, לפיהם הוא חשוד בקבלת שוחד בתמורה לקידום פרויקט "הולילנד".

אולמרט התייצב במשרדו מול המצלמות, ומסר הצהרה שהכין מראש מבלי שנכחו כתבים במקום. ראש הממשלה לשעבר הבהיר שהוא תמך בפרויקט הנדל"ן מראשיתו, מכיוון שלדבריו הוא כלל שלושה בתי מלון לחיזוק התיירות בירושלים ויחידות דיור לאוכלוסייה לא חרדית שבעירייה רצו להביא למרכז העיר.

אולמרט דחה בכל תוקף את החשדות לפיהם קיבל שוחד. "אני מודיע באופן הנחרץ ביותר, כפי שאמרתי בעבר - מעולם לא הוצע לי שוחד ומעולם לא קיבלתי שוחד בשום עניין, בשום דרך, בין במישרין ובין בעקיפין", הוא הבהיר. לצד דברי ההגנה בחר אולמרט גם לתקוף את המשטרה והפרקליטות. "נעשה כאן ניסיון לרצח אופי שאין לו תקדים בהיקפו ובעוצמתו. פגעו בי, בבני משפחתי, ברעייתי ובילדי. הפיצו שמועות חסרות שחר שאין בהן אבק של אמת".

אולמרט ציין לגבי פרויקט "הולילנד" כי לאחר שסיים לכהן כראש עיריית ירושלים, שונו לגמרי תוכניות הפרויקט, ולדבריו לא היתה לו שום יד בשינויים. לדבריו, "בשנים האחרונות בעודי עוסק בעניינים הגורליים ביותר של מדינת ישראל, נפתחו נגדי 6 חקירות משטרתיות פליליות על שוחד. כל 6 החקירות הללו נסגרו. כל התהליך הזה גרם למצוקה לא מועטה, אך לרגע לא העליתי על דעתי שלא אשתף פעולה עם חוקרי משטרת ישראל. פרקליטי ובראשם אלי זהר הודיעו מיד עם פתיחתה של החקירה החדשה כי אני עומד לרשות החוקרים בכל עת. לא היתה כל פנייה אליו או אלי". אולמרט בירך על ההחלטה לבטל את צו איסור הפרסום. "רווח לי", הצהיר. "ממילא שמי יופיע בכל אמצעי התקשורת ולא היה ספק לאף אדם מי הוא אותו א.א".

עדכון ראשון: 10:10

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully