וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד אולמרט: תמיד מניפולטיבי

דן מרגלית

16.4.2010 / 7:40

אהוד אולמרט כמו אהוד אולמרט, תמיד מניפולטיבי. הוא הכתיב לערוצי הטלוויזיה נאום בלי להשיב לשאלות עיתונאים. הם לא הורשו לנכוח. גם קבע מתי ישודרו דבריו. אופייני.

במוצאי יום העצמאות לפני שנתיים נשא נאום דומה והבטיח כי לא לקח שוחד. גם אתמול, סמוך מאוד ליום העצמאות. תלוי כיצד מגדירים שוחד. אולמרט קורא לשוחד "הלוואה". מאז ימי ההלוואה בבנק צפון אמריקה. גם מעד המדינה הוא ביקש רק "הלוואה". זו הלוואה מתוצרת אולמרט, שבדרך כלל אינה מוחזרת. כל כסף רע הוא בפיו הלוואה. כפי שאירע עם הכספים שקיבל מיוסף (ג'ו) אלמליח. כפי שהבינו זאת מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ועוזרו יעקב בורובסקי. רק הלוואות. אין שוחד.

אז הפיל את נטל ההוכחות על כתפי ידידו הקרוב אורי מסר. אתמול על ידידו ויורשו אורי לופוליאנסקי (וכעבור זמן גם על מזכירתו רייצ'ל רז?ריסבי בפרשת ראשונטורס). מן הנאום ההוא הגיח כתב אישום פלילי חמור נגד אולמרט. מה יבשיל מהנאום אמש? עוד כתב אישום? הכל ייוודע עד לחידוש משפטו ב?6 במאי.

אמש הוא כבש את מהדורות החדשות, אבל על יום אתמול התנוססה כותרת מאירת עיניים: "אולמרט, תחילת הסוף".

ראוי לזעם וחמלה

בסיבוב הבא תהיה חקירתו קשה במיוחד. לא עוד בתנאי מותרות. לא תוך הטלת דופי בצוות החקירה בראשות שלומי איילון. התשאול הבא ייערך במתקן משטרתי, וההגינות מחייבת כי לאחר קבלת גרסתו תיבדק בכובד ראש השאלה אם צריך לעוצרו. כמו את אורי (מסר) ואורי (שטרית) ואורי (לופוליאנסקי), שראו את בית המעצר מבפנים.

אולמרט חזק ולא יישבר בתא המעצר. גם אפסו הסיכויים שישוחח עם עצמו בגילוי לב, ויחליט להשתחרר ממועקת הסודות האפלים והמעשים השחורים וקופות השרצים שלו, ויתוודה בתוך תוכו כי חייו עברו עליו בחטא. קתרזיס אינו כלול בסדר היום שלו.

נכון שלא הוכח עדיין כי שולם שוחד במיזם הולילנד. יש חשד כבד בלבד. ניתן לומר רק זאת: אם אכן החליף כסף עכור ידיים כה רבות - לא ייתכן שאולמרט לא הבחין בו, שהיה מחוץ לתמונה. צריך לצאת ידי חובה ולהוסיף - "לכאורה".

פרשות הולילנד והזרע וצוק מנרה נכרכו בשמו, אך אינן יחידות. נשמעות תביעות צודקות לחקור מחדש את מיזם ימק"א והתנהגותו הפסולה במכרז למכירת בנק לאומי. דורשים גם את אתר ממילא. היות שמהנדס העיר שטרית מסובך עד צוואר - ראוי לקיים תשאול נוסף אפילו בפרשת הבית ברחוב כרמיה שנסגרה לטובת אולמרט.

אפילו מקורביו מבינים מה קורה כאן, אף שמסרבים להודות. אולי נתפסו להצגתו אמש בטלוויזיה והיא הפיחה בהם תקווה חדשה שהוא ייצא מזה. אכן, זה עלול לרוע המזל לקרות. אולמרט יודע להינצל מחקירות פליליות. לפחות, מרוב החקירות הפליליות.

יהיו התוצאות אשר יהיו - אולמרט ראוי לזעם ולחמלה. כל אזרח יבחר לעצמו את המינון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully