וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יקריא שאלה לבנו בחידון התנ"ך

פנחס וולף

16.4.2010 / 0:06

הנהלת חידון התנ"ך העולמי החליטה לאפשר לרה"מ בנימין נתניהו להקריא את "שאלת ראש הממשלה" בחידון. זאת תחת תנאים הוגנים, ועל אף שבנו אבנר הוא אחד המשתתפים בתחרות

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקרא את "שאלת ראש הממשלה" המסורתית בחידון התנ"ך העולמי, שייערך כמידי שנה ביום העצמאות, כך נודע אמש (חמישי) לוואלה! חדשות. זאת, על אף השמועות שהיו בימים האחרונים, לפיהן נתניהו יוותר על הקראת השאלה בשל העובדה שאחד המתמודדים הוא בנו הצעיר אבנר.

בכל שנה ראש הממשלה מקבל את שאלתו מספר שעות לפני הטקס. השנה החליטה הנהלת החידון ש"שאלת ראש הממשלה", המחוברת על ידי מחבר החידון נריה פנחס, תימסר לראש הממשלה נתניהו במעטפה סגורה וחתומה שעה קלה לאחר תחילת שידור החידון בטלוויזיה. זאת במטרה כדי למנוע מראית עין של ניגוד עניינים. המעטפה תועבר לראש הממשלה בזמן שהמתמודדים כבר יישבו על הבמה. לאחר מכן, ראש הממשלה יפתח את המעטפה במקום מושבו באולם, ויקרא בשידור חי את השאלה שאליה הוא ייחשף לראשונה רק בשלב זה.

במהלך השלבים השונים השתתפו בחידון התנ"ך הישראלי 12 אלף תלמידות ותלמידים. אבנר, שלאור גילו הצעיר זו הפעם הראשונה שהוא משתתף בחידון, הוכתר תחילה כחתן התנ"ך של מחוז ירושלים. בשלב הגמר הארצי, שאליו העפיל כצעיר המתמודדים, הוכתר כחתן התנ"ך הארצי של בתי הספר הממלכתיים.

אבנר, 15, תלמיד כיתה ט' בבית הספר "ליד"ה" (ליד האוניברסיטה – פ. ו.) בירושלים, נוהג ללמוד תנ"ך מעת לעת עם סבו בן ה-95, אביה של שרה נתניהו הסופר שמואל בן ארצי, ששימש במשך שנים כמורה לתנ"ך ואף חיבר את ספר הלימוד לנבחני חידוני התנ"ך – 'התנ"ך שעשועי'. נראה שתחביב לימוד התנ"ך עבר בתורשה לאבנר.

בנו של ראש הממשלה הוא לא הראשון ממשפחתו שהעפיל לשלבים גבוהים בחידון התנ"ך. קדמו לו שלושת אחיה של שרה נתניהו: אמציה בן ארצי, אשר היה סגן חתן התנ"ך העולמי לנוער יהודי, מתניה בן ארצי ניצח בחידון התנ"ך הארצי, וחגי בן ארצי הוכתר לחתן חידון התנ"ך העולמי. גם שרה נתניהו נבחרה להשתתף בחידון התנ"ך של שנת 1973, שבוטל בעקבות מלחמת יום הכיפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully