וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך זה שכולם במעצר חוץ מאולמרט?"

איילה חננאל

15.4.2010 / 18:30

מעצרו של אלי שמחיוף, החשוד הבכיר שמכהן כחבר במועצת עיריית ירושלים, הוארך ב-8 ימים. עורך דינו: "לא ייתכן שמבקשים לעצור את מרשי כאשר החשוד המרכזי בפרשה מתהלך חופשי". ביהמ"ש: "חבורה של אנשים רודפי בצע חברו יחדיו על מנת לגזול את רכוש הציבור"

עוז מרון

(צילום: גדעון צנטנר, עוז מרון, טל אנגלנדר ורויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

פרשת הולילנד ממשיכה לייצר כותרות, כמה שעות לאחר שהתפרסם כי הדמות המרכזית בפרשה שעד כה כונתה א.א היא אכן ראש עיריית ירושלים לשעבר אהוד אולמרט. מותח השופט אברהם היימן ביקורת ומילים קשות לגבי שאר המעורבים בפרשה. היימן קיבל בצהריים (חמישי) את בקשת המשטרה לשחרר בערבות למעצר בית את עורך הדין אורי מסר מקורבו של אולמרט שחשוד כי תיווך בפרשת השוחד, וכן את בקשת המשטרה בנוגע לחשוד הנוסף אלי שמחיוף.

אחר הצהריים הותר פרסום כי החשוד הבכיר שמכהן כחבר מועצת עיריית ירושלים הוא אלי שמחיוף. שמחיוף, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים הובא היום לבקשת הארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון שם ביקשו חוקרי היחדה הארצית לחקירות הונאה להאריך את מעצרו בשמונה ימים מתוך חשש לשיבוש הליכי חקירה וחשש לסיכון ביטחון הציבור, השופט היימן קיבל את בקשת המשטרה.

עורך הדין משה אוסדיטשר, פרקליטו של שמחיוף אמר כי "לא ייתכן שמבקשים לעצור את מרשי כאשר החשוד המרכזי בפרשה מתהלך חופשי מבלי שעוכב ובלי שנחקר, וככל הנראה חקירתו תהיה רק לאחר יום העצמאות".

השופט היימן אמר בדיון כי "תמונת המצב שנגלתה לעיני על פי חומר החקירה היא של שחיתות שלטונית. לא אגזים אם אומר, שעולה כי חבורה של אנשים רודפי בצע חברו יחדיו על מנת לגזול את רכוש הציבור עליו הופקדו מכח תפקידם הציבורי".

שמחיוף שימש כסגן ראש עיריית ירושלים בין השנים 2003-2008 והיה אחראי על ניהול הגזברות, הכספים והנכסים בעירייה. כיום מכהן שמחיוף כחבר מועצת עיריית ירושלים. על פי החשד במהלך תקופת עבודתו, החל מ-2005 דרש החשוד וקיבל שוחד בכסף מיזמי פרויקט "הולילנד". כמו כן חשוד שמחיוף כי על פי דרישותיו הועברו לו כספי השוחד גם עבור בעלי תפקידים אחרים בעירייה. שמחיוף אמר בבית המשפט לכלי התקשורת :"אני חף מפשע".

בתוך כך קיבל ביהמ"ש את בקשת המשטרה גם בסוגיית מעצרו של עו"ד אורי מסר. ביהמ"ש הורה לשחרר את עו"ד מסר למעצר בית. מסר ישהה במעצר עשרה ימים מחוץ לעיר ירושלים וייאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשת הולילנד ועם עובדים ממשרדו. השופט היימן אמר כי "בפרשה זו שבפניי, הבעתי את דעתי לגבי היקפה וחומרתה, ומהחומר שנגלה לפני ניתן לומר בלשון זהירה כי מדובר באחת החקירות המורכבות והחמורות ביותר. מדובר בפרשה ששולחת זרועות של שחיתות לכל מקום, וקיים חשד סביר ואף מעבר לכך שקושר את החשוד לעבירות חמורות ביותר ולהימלטות".

מסר העביר הכספים לאולמרט

השופט היימן קיבל את בקשת המשטרה לשלוח את מסר למעצר בית מלא בערבות עצמית של מאה אלף שקל. על עו"ד מסר נאסר ליצור קשר עם איש מלבד עורכי דינו. כמו כן, הורה השופט למסר להעביר את דרכונו למשרדי היחידה לחקירות הונאה. עורך דינו של מסר אמר כי "אין סיבה להרוס לו את הפרנסה וצו עיכוב היציאה מהארץ הוא גדיעה של חופש העיסוק שלו ומקום פרנסתו".

היום הותר לפרסום, כי אולמרט הוא אכן הדמות הציבורית החשודה בקבלת שוחד בפרשת הולילנד ראש הממשלה לשעבר חשוד שבזמן שכיהן כראש עיריית ירושלים קיבל לידיו מאות אלפי שקלים בתמורה לקידום פרויקט הולילנד.

אולמרט חשוד שקיבל שוחד בשלוש פעמים שונות, לצורך קידום פרויקטים שונים של הקבלן הלל צ'רני. לפי החשד, קיבל אולמרט שוחד הן כראש עיריית ירושלים, כשפעל לקידום פרויקט "הולילנד", והן כשר התמ"ת האחראי על הרשות לפיתוח עסקים, כשפעל לקידום פרויקט "צוק מנרה" ליד קריית שמונה ולקידום הפשרת הקרקעות באזור החירייה עבור חברת "הזרע".

אולמרט, ששב מחו"ל הלילה, התייחס לראשונה לפרשה במהלך סוף השבוע והכחיש כל מעורבות לפרשה. הערב הוא צפוי למסור הודעה רשמית על הנושא ולהתייחס לחשדות נגדו. בראיון בסוף השבוע בחו"ל אמר ראש הממשלה לשעבר כי הוא "די מופתע. אני לא יודע על מה המהומה ואני מכחיש כל קשר" עוד אמר אולמרט כי ישוב בסוף השבוע לישראל, "ואם המשטרה תרצה לשוחח איתי, אתייצב ואמלא את חובתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully