וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה לא מפקחת אחרי חרדים שלא משרתים"

פנחס וולף

15.4.2010 / 16:59

מהדיון שהתקיים בכנסת לגבי הפיקוח והבקרה אחר יישום "חוק טל" עולה כי למרות שהתגלה כי אברכים רבים הונו את המדינה, מיליוני שקלים עדיין מועברים לתלמידי הישיבות

"מאות מיליוני שקלים מועברים עבור תלמידי ישיבות, ועשרות אלפי חרדים זכאים לדחיית שירות על בסיס 'תורתם אומנתם', ללא פיקוח ובקרה נאותים של משרדי הממשלה" – כך אמר היום (חמישי) יו"ר הצוות לפיקוח אחר יישום "חוק טל", בראשות ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), בעקבות ממצאים שעלו בדיון שהוא ערך בנושא "הפיקוח והבקרה על מספר האברכים הלומדים במוסדות תורניים נתמכים".

על פי הדיווח שמסרו נציגי צה"ל בדיון, מערכת הביטחון מאשרת את בקשת תלמידי הישיבה לקבלת פטור מגיוס מטעמי "תורתו אומנותו", כאשר היא מסתמכת על אישור מטעם ועד הישיבות הארצי בלבד, בלי להפעיל בקרה כלשהי כדי לוודא כי אכן תלמיד הישיבה לומד במוסד תורני מוכר. הסתמכות זו על אישור הוועד קיימת למרות שבסמכותה של מערכת הביטחון לפקח ולבקר אחר מבקשי דחיית השירות. מהדיווח עולה עוד כי גם כאשר צה"ל המליץ לשלול מאחד מהמוסדות התורניים את המעמד של "מוסד מוכר", עקב הונאה שנתגלתה, משרד הביטחון לא שלל את ההכרה במוסד.

בנוסף לכך, התברר בדיון כי בחמש השנים האחרונות, 30 אחוז מהאברכים הזכאים, שנבדקו על ידי משרד חקירות פרטי מטעם משרד החינוך, הונו את מדינת ישראל – כך דיווח ראש אגף מוסדות תורניים במשרד החינוך. לדבריו, התקציב השנתי המוקצה עבור הבטחת הכנסה הניתנת לאברכים, עומד על 135 מיליון שקל. לדברי פלסנר "למרות החשש העולה מהממצאים, לפיהם תיתכן הונאה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully