וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: ערים לאי הנוחות, אך התרגיל חיוני

איילה חננאל, מערכת וואלה! חדשות

15.4.2010 / 20:00

בעקבות תרגיל ביטחוני רחב היקף שערכה המשטרה, הורגשו היום עומסי תנועה כבדים במיוחד בכל רחבי הארץ. המשטרה מסרה כי היא ערה לאי הנוחות שנגרמה, אך מדובר בתרגיל חשוב

תאגיד כאן

הפקקים הידועים של ימי חמישי קיבלו היום מימדים מפלצתיים במיוחד, כשהמשטרה חסמה מספר צירי תנועה ראשיים. בעקבות תרגיל שערכה המשטרה בשיתוף עם כוחות הביטחון וההצלה, נצפו עומסי תנועה כבדים במקומות שונים בכבישי הארץ.

הסיבה לפקקים המסיביים היא תרגיל שערכה המשטרה בכל רחבי הארץ, שקיבל את שם הקוד "מלאכי עליון". מדובר בתרגיל ביטחוני רחב היקף בו השתתפו כלל גופי הביטחון, החירום וההצלה: צה"ל, מכבי אש ומגן דוד אדום. מהמשטרה נמסר כי במהלך התרגיל תורגש תנועה ערה של רכבי ביטחון וכן יישמעו קולות ירי.

עם סיום התרגיל בשעות אחר הצהריים, נמסר מן המשטרה: "התרגול מדמה התמודדות עם תרחישים של אירועי טרור במספר זירות במקביל. עקב חשיבותו נסגרו לסירוגין מספר כבישים, ונעשו מאמצים על מנת לצמצם את הפגיעה בחיי השגרה. לכל אורך התרגיל ניתנו באמצעות כלי התקשרות מידע לציבור, הנחיות לניתוב תנועה, והכוונה לצירים חלופיים. הציבור התבקש לגלות סבלנות".

נהגת עצבנית במיוחד דיווחה לוואלה! חדשות מנתיבי איילון הפקוקים: "לא ברור למה עושים דבר כזה ביום חמישי, כשכולם חוזרים הביתה? חיילים חוזרים הביתה לסוף שבוע, ותמיד פקוק גם ככה... מה רע ביום שני?".

על המשטרה להתכונן לכל תרחיש

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' התייחס לתרגיל, ואמר: "מדובר בתרגיל חסר תקדים בגודלו. חובה על משטרת ישראל ושאר כוחות הביטחון להתכונן באופן מתמיד לכל תרחיש באשר הוא. תרגול שיתוף הפעולה של כלל הכוחות כפי שהתרחש בתרגיל הנוכחי הוא קריטי להשגת כשירות מרבית בשעת קריאה. חשוב לציין, שזו הפעם הראשונה שנערך תרגייל של משטרת ישראל המאגד את כלל כוחות הביטחון וההצלה". הוא הוסיף, כי על מדינת ישראל להיות חזקה, מוכנה ודרוכה באופן מתמיד לכל תרחיש באשר הוא".

במשטרה ביקשו להדגיש כי הם "ערים להלכי הרוח בציבור בנוגע לעומסי התנועה... המשטרה הקפידה להודיע מראש לציבור באמצעות גיוס אמצעי התקשורת על קיומו של התרגיל ואי הנוחות הזמנית הצפויה בגינו. המשטרה מודה לציבור על הסבלנות ושיתוף הפעולה עד כה לטובת הצלחת התרגיל הלאומי החשוב... שכל ייעודו לשמר את המוכנות הלאומית והמצבעית לקראת כל תרחיש טרור אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully