וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורה של הכרזות בכנס טוויטר

15.4.2010 / 13:04

בכנס המפתחים הראשון של טוויטר הוכרזו בין השאר שירות קיצור כתובות, אפליקציית אנדרואיד ושירותים מבוססי מיקום

כנס המפתחים הרשמי הראשון של טוויטר, נפתח אמש (ד') בסן-פרנסיסקו. הכנס בן היומיים נקרא צ'ירפ (Chirp) ומשתתפים בו ראשי טוויטר, ביניהם מייסד החברה ביז סטון. בין השאר עוסק הכנס בעדכונים מבוססי מיקום ובפיתוחי צד-שלישי. עיתויו אינו מקרי, שכן הוא מגיע בנקודת ציון משמעותית לחברה – מספר ימים לאחר שחשפה את המודל הכלכלי החדש שלה וכאשר היא עוברת משלב הסטארט-אפ לשלב בו היא מתפקדת כחברה גדולה (טוויטר מעסיקה כיום 175 עובדים). כדי לתת קנה מידה על גודלה הנוכחי, חשפה טוויטר בועידה מספר נתונים מעניינים. לדבריה, רשומים בשירות המיקרו-בלוגינג 106 מיליון משתמשים, הכותבים יחדיו בממוצע כ-55 מיליון הודעות ביום. אתר טוויטר זוכה ל-180 מיליון כניסות בחודש, אך 75% מהתנועה לשירות מגיעה מחוץ לטוויטר – דרך אפליקציות צד שלישי דוגמת טוויטדק.

ההכרזה המעניינת ביותר, אולי, הייתה העובדה שטוויטר עומדת להשיק שירות קיצור כתובות משלה. מנכ"ל החברה אוון וויליאמס אישר זאת וציין כי יהיה זה טפשי לא ללכת לכיוון זה. "כנראה שלא ניתן לאנשים ברירה - אם הם רוצים להשתמש בשירות אחר, שישתמשו באפליקציה אחרת". לפעולה זו צפויה להיות משמעות כבירה עבור שירות קיצור הכתובות המוביל בעולם bit.ly, שחלק עצום מהתנועה שלו נסמך על היותו שירות ברירת המחדל של טוויטר.

בקרוב, כך נמסר בכנס, תשיק טוויטר אפליקציה רשמית לפלטפורמת האנדרואיד. לא ברור אם החברה תקנה אפליקציה קיימת (כפי שעשתה לאחרונה עם tweetie) או שתייצר אחת חדשה בשותפות עם חברה העוסקת בבניית אפליקציות סלולריות. טוויטר הודיעה בכנס שתוסיף שירותי מיקום, עם בסיס נתונים של מקומות. הפיצ'ר Points Of Interest יאפשר למשתמשים לעדכן בדיוק איפה הם נמצאים, דבר המזכיר, לפחות על פניו, את הרשת החברתית מבוססת המיקום FourSquare. "אנחנו לא מעוניינים להעתיק את הפונקציונאליות של Foursquare או Gowalla. באמת אכפת לנו מתוכן", אמר בכנס אוון וויליאמס, ממנהלי טוויטר.

עוד הוצג בכנס פיצ'ר חדש בשם "אנוטציות". מדובר בכלי אותו יוכלו להוסיף מפתחי תוכנה ובעזרתו יתווספו לציוצים פריטי מידע שונים, בנוסף לאלו שכבר מופיעים היום – התוכנה דרכה נשלח הציוץ והזמן והתאריך בו נשלח. עם האנוטציות ניתן יהיה, למשל, להוסיף את שם המסעדה ממנה נשלח ציוץ מסוים ואפילו את דירוגה במדריך מסעדות. "טוויטר לא יודעת מה יעשו המפתחים עם הכלי הזה", אמר ריאן סרבר, המנהל את פלטפורמת השירות. "הרעיון הוא שהם יחשבו בגודל וידחפו את זה הלאה בעצמם".

האפשרות (שכבר הושמעה בעבר הלא רחוק) על שינוי התצוגה בשירות כך שלא תראה את ההודעות רק לפי מפתח כרונולוגי הושמעה בכינוס גם כן. הוצהר אף כי ארבעת הדברים הגדולים ביותר עליהם תעבוד טוויטר השנה יהיו: 1. הפיכת השירות לאמין ויציב יותר, עם פחות באגים. 2. הפיכת השירות לקל יותר להרשמה ולשימוש. 3. עזרה למשתמשים במציאת ציוצים רלוונטיים. 4. עשיית רווחים.

כ-800 מפתחים השתתפו בכנס, חלקם ציינו כי דרוש להם מידע ברור יותר לגבי כוונותיה של טוויטר לעתיד. "אנחנו לא רוצים להשקיע זמן רב בפיתוח עזרים חיצוניים שיהפכו במהרה למיושנים ולא תקפים", אמר אחד מהם.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully