וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספריית הקונגרס ב-140 תווים

15.4.2010 / 12:56

ספריית הקונגרס תארכב את כל הציוצים המתפרסמים בטוויטר

כאילו שלא מספיקים 142 מיליון הפריטים שכבר מצויים בה, כעת עומדת ספריית הקונגרס להוסיף לתוכנה גם את הציוצים של שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר. את כולם, למעשה - כל ציוץ שפורסם בשירות מאז השקתו לפני כארבע שנים. חברת טוויטר וספריית הקונגרס הודיעו אמש (רביעי) על שיתוף פעולה שבמסגרתו תספק טוויטר לספריה גישה לתכניה. משימתה של הספריה (מהספריות הגדולות בעולם) היא לשמר את הידע האנושי האוניברסאלי והיצירתיות האנושית לדורות הבאים, וכנראה שגם ציוצים נכללים בכך. הטוויטים יהפכו זמינים לשימוש פנימי ולא מסחרי של הספריה, וייכנסו לארכיון שלה חצי שנה לאחר שפורסמו בשירות.

"זה מרגש מאוד שטוויטים יהפכו לחלק מההיסטוריה", כתב בבלוג טוויטר הרשמי מייסד החברה ביז סטון. "במהלך השנים הפכה טוויטר לחלק משמעותי בהתרחשויות העולמיות", הוסיף. "מדובר בהרבה ציוצים", כתב אחראי התקשורת של ספריית הקונגרס מאט ריימונד בפוסט בו סיפר על היוזמה. "טוויטר מעבדת יותר מ-50 מיליון טוויטים מדי יום, ומספרם הכולל מגיע למיליארדים".

בין הטוויטים שכבר נכנסו להיסטוריה נמצאים שני ציוציו של צלם העיתונות ג'ק באק שצייץ "נעצרתי" ו"שוחררתי" כשנעצר במצרים ב-2008 (ונעזר בטוויטר כדי לעדכן על מצבו ולבקש עזרה) וכמובן הטוויט הראשון בהיסטוריה "just setting up my twttr", אותו פרסם אחד ממייסדי החברה ג'ק דורסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully