וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה על הסקאדים: ישראל מפיצה שקרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.4.2010 / 8:36

בדמשק מכחישים את הדיווחים לפיהם טילי סקאד הועברו מדמשק לחיזבאללה וטוענים כי זהו "ניסיון נבזי של ישראל לטרפד את ההתקרבות בין ארצות הברית לסוריה"

סוריה מכחישה הבוקר (חמישי) את הדיווחים בכלי התקשורת לפיהם היא העבירה טילי סקאד לחיזבאללה. דובר השגרירות הסורית בוושינגטון אחמד סלקיני אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי "ישראל מפיצה שמועות ושקרים, כדי להסיט את תשומת הלב מהנשק הגרעיני שנמצא ברשותה". סלקיני טען עוד כי "התזמון של הפצת השמועות על ידי ישראל הוא ניסיון נבזי לטרפד את ההתקרבות בין ארצות הברית לסוריה".

סלקיני אמר את הדברים לאחר שהבית הלבן הביע אמש דאגה נוכח הדיווחים. "אנו כמובן מאוד מודאגים מכלי הנשק המתוחכמים אשר לפי החשד מועברים", אמר דובר הבית הלבן רוברט גיבס, "הבענו את דאגתנו בפני הממשלות". כמו כן נאמר בהודעת הבית הלבן כי העברת התחמושת מסוריה "מעמידה את לבנון בסיכון גבוה".

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס לפני יומיים לפרסומים לפיהם סוריה מעבירה טילי סקאד לחיזבאללה בלבנון. במהלך ביקורו באגף ההנצחה במרכז הרפואי תל השומר, לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אמר ברק כי "אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה בלבנון, ההתעצמות שם נראית לנו הפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון". ברק הוסיף, כי "מזמן אמרנו את דעתנו - אין לנו כוונות תוקפניות כלפי לבנון, ואנחנו ממליצים ומצפים מכולם לשמור על שקט, אך כפי שאמרנו, הכנסת מערכות שמפרות את האיזון מסכנות את היציבות והשקט".

ביום שני פורסם בעיתון הכווייתי "א-ראי אל-עאם" כי סוריה העבירה באחרונה לחיזבאללה טילים בליסטיים מדגם סקאד. לפי העיתון, ההחלטה התקבלה בעקבות העברת משאיות ועליהן סקאדים מסוריה, באישור המשטר, לארגון הלבנוני. העיתון הסתמך על כתבו בוושינגטון, שמצטט מקורות אמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully