וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום עכשיו: ובינינו?

דרור אידר

15.4.2010 / 7:57

אם לא הייתי שומע זאת במו אוזניי, הייתי חושב שזה עוד מערכון של אתר הסאטירה המצוין "לאטמה" על יריב גוגלהיימר, הוא יריב אופנהיימר, מזכ"לה הבלתי נלאה של תנועת שלום עכשיו. אבל בישראל המציאות עולה על כל בדיחה, אכזרית ככל שתהיה. השחקן השני בסאטירה הוא שדרן הרדיו מיכה פרידמן שעקף משמאל גם את חבריו.

שלום עכשיו עתרה בדרישה להורות למדינה להרוס את שכונת היובל בעלי. השכונה, המאכלסת קציני צה"ל רבים, נבנתה בידי המדינה וחסרה לה עוד חתימה אחרונה, מה שהספיק לטליה ששון (מועמדת תנועת השמאל החדשה לכנסת) בהיותה בפרקליטות, כדי להפוך אותה לבלתי חוקית.

כעת מתברר ששלום עכשיו פנתה להסיר מהעתירה את בתיהם של רועי קליין ואלירז פרץ ז"ל, שני גיבורי ישראל שנפלו בקרב, האחד בלבנון והשני בגבול עוטף עזה.

אופנהיימר הבין שבקרב על דעת הקהל תנועתו הפסידה מזמן, ותדמיתה כנודניקית, שאוהדיה נמצאים רק בתקשורת, עלולה להינזק עוד יותר בשעה שעתירתה מבקשת לפגוע במשפחות הנופלים. לכן נסוגה שלום עכשיו מהדרישה להרוס את בתיהם של השניים, אבל הותירה על כנה את הדרישה להרוס את שאר הבתים בשכונה.

אפילו בשמאל לא מקבלים את הספין

אחרי הכל, מדובר בתנועה הומנית. ומה תעשינה שתי האלמנות לבדן על הגבעה החרבה? ברור שמדובר ביחסי ציבור. מתברר שאפילו בשמאל לא מקבלים את הספין. אופנהיימר לא ידע את נפשו, אבל לאוזניו הנדהמות תקף אותו פרידמן משמאל:

"תשמע, 'במותם ציוו לנו את החיים'; לא כתוב 'במותם ציוו לנו את הבתים הלא חוקיים'. זו לא איזושהי היסחפות שלכם אחרי - איך נאמר בזהירות - אממ... מסע התעמולה הא?ה... לא ממש לגיטימי של ניסיון למנף א?בל של יחיד וא?בל של רבים, כדי להשיג הישגים פוליטיים לא רלוונטיים או בלתי קבילים מבחינת השקפת העולם שלכם?"

כל מי שזה מזכיר לו את ביטויי החרפה של אורי תובל, סגן עורך מוסף "הארץ", ביחס למשפחת אלירז פרץ, איננו טועה. פרידמן שייך למפלגה של תובל, כמו חלק ניכר מהתחנה שהוא משדר בה.

והנה עוד מכתם של פרידמן בראיון עם אופנהיימר: "אתה מבין שאתם מקבלים את הטיעון הוותיק של הימין כי ארץ ישראל נקנית בדם - כל מאחז לא חוקי שקם בגדה המערבית במקום שבו נרצח יהודי צריך, אפוא, להישאר על תילו על פי תפיסתכם עכשיו, לא?"

פרידמן לא דייק. הביטוי היהודי העתיק הוא "ארץ ישראל נקנית בייסורים", וגם אותו ציטטה אם הבנים מרים פרץ במונולוג האלמותי שלה, דבר שהעלה את חמתו של תובל, וכעת מתברר שהוא קלע גם לדעתו של פרידמן. אבל שימו לב לאיזה טירוף מערכות הגענו: א?מרה יהודית בת אלפיים שנה הפכה בפי פרידמן וחבריו לסיסמה של הימין!

ואופנהיימר? הוא התפתל וניסה להסביר שבעצם הם דורשים את הריסת כל הבתים, אבל לעת הזאת, אמר, הם צריכים להתחשב במשפחות השכולות שכאבן טרי. בולשיט! קליין נפל על חרבו לפני כשלוש שנים, אבל מרים פרץ סחפה עתה את כל העם הזה אחריה אל האמיתות הבסיסיות של הציונות. את כל העם למעט שלום עכשיו ושליחיה (הרבים מדי) בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully