וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד טיבי בעד האייפד

מסתבר כי האיסור על יבוא האייפד של אפל הכתה גלים לא רק בקרב חובבי טכנולוגיה מושבעים. ח"כ טיבי אמר בנושא כי "מדובר באיסור אנכרוניסטי והתערבות גסה בחופש הקנייה"

החלטתו של משרד התקשורת לאסור את יבואם של מחשבי הטאבלט אייפד של אפל הכתה גלים בקרב חובבי הטכנולוגיה בישראל. אתמול אף פנה סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) לשר התקשורת, בדרישה לבטל לאלתר את האיסור שהוציא ביום שלישי.

"מדובר באיסור אנכרוניסטי ותמוה, שהוא התערבות גסה בזכות הקנייה החופשית", אמר אתמול טיבי ל-TheMarker. "בעבר אמרו את אותו הדבר על האייפון, וכעת מתנפלים על האייפד. אזרחים שהאייפד שלהם הוחרם נאלצים לשלם 50 שקל על כל יום שהוא נשמר במחסן. הם נפגעו שלא בצדק, כי אף אחד לא יידע את הציבור מראש על הסנקציה".

על טענת משרד התקשורת, שלפיה האייפד אינו עומד בתקינה האירופית ולכן לא מתאים לשימוש בישראל, השיב טיבי: "אם כך, שיסתכלו על דברים אחרים שיש בארה"ב ושלא יתנפלו רק על האייפד. מי שמקבל כמה מיליארדי דולרים כסיוע מארה"ב יואיל בטובו להסתגל למכשירים שמיוצרים בה".

משרד התקשורת לא הגיב לדברים. לפי שעה לא ניכר שינוי בעמדתו בעניין, ונראה כי במשרד מחכים להשקתו של דגם חדש שיעמוד בתקינה האירופית.

יזמים בתחום הטכנולוגיה טוענים כי בינתיים גורמת ההחלטה נזק לתעשיית ההיי-טק הישראלית. "אם אי אפשר לייבא אייפד, המשתמשים והמפתחים בישראל לא נחשפים ישירות למכשיר, ולכן הניסיון המצטבר אתו קטן משמעותית בהשוואה לזה של יזמים ומפתחים בארה"ב. התוצאה היא פיגור משמעותי של ישראל בתחומים הקשורים לאייפד", אמר יניב גולן, יזם ומשקיע פרטי בחברות סטארט-אפ ישראליות. "אני בטוח שאם נבחן את מספר המפתחים ואפליקציות האייפון מישראל לפני ואחרי שהאייפון הגיע לפה רשמית, נבחין בקפיצה משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully