וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח ברשות: דחלאן יהיה הסגן של אבו מאזן?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.4.2010 / 0:01

לפי דיווח ב"אל-ג'זירה", בכיר פתח פועל להתמנות לתפקיד סגן יושב ראש הרשות הפלסטינית, תואר שאינו קיים כיום. מקורביו: "דרוש אדם חזק שיוכל לנהל את המערכה בפיקחות, בעיקר על רקע העובדה שחמאס שולט בעזה"

בכיר פתח וחבר הוועד המרכזי של הארגון, מוחמד דחלאן, פועל על מנת להתמנות לתפקיד סגן יושב ראש הרשות הפלסטינית. כך מסרו אתמול (רביעי) מקורות פלסטינים לאתר "אל-ג'זירה". ברשות הפלסטינים לא קיים תפקיד של סגן ליו"ר הרשות אבו מאזן, אולם באחרונה דן הוועד המרכזי של פתח באפשרות ליצור תפקיד כזה למקרה שאבו מאזן לא יוכל למלא את תפקידו מסיבה כזו או אחרת.

בכיר בוועד המרכזי של פתח אמר ל"אל-ג'זירה" כי בפגישה האחרונה של הוועד שהתקיימה לפני שלושה ימים ברמאללה "פרץ עימות חריף" בין חברי הוועד בסוגית מינוי סגן לאבו מאזן. "זו לא הפעם הראשונה שתפקיד הסגן עולה לדיון בוועד המרכזי של פתח, אולם נוכח העימותים החריפים שפורצים בין החברים, בלתי אפשרי לקבל החלטה", אמר. "אבו מאזן הציע בעבר למנות את בכיר פתח מוחמד רנים לסגנו, שכן הוא אינו מעוניין למנות את דחלאן".

לטענת הבכיר, דחלאן זוכה לתמיכה מקבוצת חברים רבי-השפעה בוועד המרכזי של פתח, שמעודדים יצירת תפקיד של סגן לאבו מאזן מחשש שיקרה דבר מה ליו"ר הרשות ומחשש שהחוקה הפלסטינית תכפה על אבו מאזן להעביר בקונסטלציה מסוימת את סמכויותיו ליו"ר הפרלמנט עזיז דוויכ, איש חמאס. הבכיר הוסיף כי דחלאן עצמו מנהל מגעים בנושא עם בכירי אש"ף.

מקורביו של דחלאן אמרו כי הם משוכנעים שהוא האדם המתאים בשלב זה: "התקופה הקרובה תהיה קשה, ולפיכך אנחנו זקוקים לאדם חזק שיוכל לנהל את המערכה בפיקחות, בעיקר על רקע העובדה שחמאס עודנו שולט ברצועת עזה". דחלאן נחשב לאחד ממבקריו החריפים של חמאס והוא הואשם על ידיהם אף כמי שסייע לישראל לחסל את בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח בדובאי.


עדכון ראשון - 20:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully