וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בירדן זומן לשיחת נזיפה

ניר יהב ופנחס וולף

14.4.2010 / 19:38

השגריר הישראלי בעמאן זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ הירדני בעקבות הצו החדש של צה"ל שמאפשר גירוש אלפי פלסטינים משטחי הגדה. משרד החוץ בירושלים: "השגריר ניצל את ההזדמנות כדי להעמיד את בני שיחו על העובדות"

משרד החוץ בירדן זימן לשיחה את השגריר הישראלי בעמאן דניאל נבו והגיש לו מכתב מחאה על הצו הצבאי שנכנס לתוקפו אתמול ומאפשר לגרש עשרות אלפי פלסטינים משטחי הגדה המערבית. כך דיווחה הערב (רביעי) סוכנות הידיעות הרשמית "פטרה". על פי הדיווח, מכתב המחאה "התקיף" מהממשלה הירדנית מגנה בחריפות את הצעד הישראלי.

"המכתב הדגיש כי ירדן מתנגדת לצעד המופרך ומגנה אותו בחריפות. ירדן הבהירה במכתב כי על ישראל להפסיק באופן מיידי את ביצועו של הצו", נכתב בסוכנות הידיעות. עוד נמסר במכתב כי ירדן הבהירה שלפלסטינים יש זכות להתגורר ולנוע בחופשיות בכל מקום על אדמתם".

בנוסף מתאר המכתב את הצו כ"הפרה בוטה" של ההבנות, ההסכמים והחוקים הבינלאומיים וההומניטרים ושל המחויבות הישראלית לתושבי השטחים הפלסטינים "ככוח כובש". עוד נכתב כי הצו "בטל ומבוטל מבחינה חוקית". בסיום המכתב מצוין כי ירדן סבורה שלפלסטינים יש זכות להקים מדינה עצמאית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית.

ממשרד החוץ בירושלים נמסר בתגובה, כי "השגריר ניצל את ההזדמנות כדי להעמיד את בני שיחו על העובדות והדגיש כי 'הצו לא זו בלבד שאינו מרע את מצבם של הפלסטינים, אלא מעניק הגנה משפטית נוספת למועמדים לגירוש שמספרם בכל מקרה זעום ואינו עולה על עשרה בשנה".

ח"כ נחמן שי (קדימה) קרא הערב לשר הביטחון אהוד ברק לבטל את הצו הצבאי שנחתם לאחרונה בידי אלוף פיקוד מרכז ונועד להרחיק מאזור יהודה ושומרון עובדים לא חוקיים. ח"כ שי אמר כי: "הביקורת שנמתחה על ידי ממשלת ירדן כלפי הצו מעידה כי הוא גורם להידרדרות נוספת ומסוכנת ביחסי ישראל ירדן. יחסים אלה בלאו הכי במצב קשה וירדן חוזרת ומותחת ביקורת על הקיפאון המדיני ולכן מן הראוי להאזין לקולות הבאים מעמן ולהשהות את הצו, בטרם יגרם נזק בלתי הפיך ליחסי ישראל ירדן".

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully