וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף חוף: עונת הרחצה תיפתח היום רשמית

אריאל נוי

15.4.2010 / 0:01

136 חופים ברחבי ישראל ייפתחו היום לרחצה. לקראת זאת השיק משרד הפנים קמפיין שכותרתו: "לא נכנסים לים בלי מציל, בחיים!", והאגודה למלחמה בסרטן פרסמה הנחיות כיצד להימנע מנזקי השמש

לרגל פתיחת עונת הרחצה בחופי ישראל היום, פרסם אמש(רביעי) משרד הפנים את נתוני הטביעה בחופים השונים. לפי הנתונים, מדי שנה מתרחשים בממוצע כ-45 מקרי טביעה ברחבי הארץ. בשנת 2009, טבעו למוות 42 בני אדם בחופי ישראל, ומרבית הטביעות התרחשו בים התיכון. רק ארבעה מקרי טביעה אירעו בכנרת ובים המלח, ושלושה מהם הסתיימו במוות.

במד"א מציינים כי רוב הטובעים נכנסו לים לאחר שעות הרחצה, כשלא היה בחוף מציל. נתן קודינסקי, פרמדיק ומנהל מחלקת ההדרכה במגן דוד אדום, ציין כי הרחצה שלא בשעות הפעילות "היא הבעיה המרכזית. מרבית הטביעות היו בחוף ללא מצילים או בחוף לא מוכרז".

מנתוני משרד הפנים עולה כי טווח הגילאים של האנשים שטבעו למוות במהלך 2009 הוא חמש עד שבעים שנה. עם זאת, רוב הטובעים היו בגילאים עשרים עד שישים.

עוד עולה כי בשנה שעברה אירעו שלושה מקרי טביעה של אנשים שהיו בגילופין. "עם ישראל אוהב לשתות. כשמתרחץ מגיע לחוף שיכור, זה מסוכן והסיכויים שלו לטבוע גדולים", הדגיש קודינסקי.

כשהמציל הופך לקורבן

בעיה נוספת בה נתקלים צוותי ההצלה נוגעת למתרחצים שאינם יודעים לשחות היטב ומנסים להציל טובע. קודינסקי מסביר, "ברוב המקרים הופך להיות המציל קורבן. ואז יש שני קורבנות - גם הטובע וגם זה שניסה להיות מציל".

עקב הגידול במספר הטובעים בשנים האחרונות הגדילו לעשות במשרד הפנים במשרד הפנים והשיקו לקראת פתיחת עונת הרחצה קמפיין פרסומי תחת הכותרת: "לא נכנסים לים בלי מציל, בחיים!".

למרות האמור, במד"א מדגישים כי השניות הראשונות בזמן ההצלה הן הקריטיות ביותר ולכן רק מי שיודע לבצע החייאה או עשה קורס עזרה בסיסי יוכל לתת את המענה והפתרון הטובים ביותר. "במקרים רבים זה מה שמציל את החיים של הטובע", מסביר נתן ומוסיף קריאה לעם ישראל. "אני קורא לאזרחי ישראל לבוא ולעשות קורס החייאה ועזרה ראשונה במד"א כי רק כך אפשר להציל חיי אדם".

חופי הארץ משתרעים על פני כ-306 ק"מ לאורך הים התיכון, הכנרת, ים מלח ומפרץ אילת. מתוך החופים רק כ- 18.7% הינם חופים מוכרזים המותרים לרחצה ומוצב בהם מציל בעונת הרחצה בשעות הרחצה המקובלות.

לעומת שנת 2009, אז נפתחו לרחצה 115 חופים מוכרזים, ב- 2010 יפתחו 136 חופים, מתוכם 77 לאורך הים התיכון, 40 לאורך הכנרת, 7 לחוף ים המלח, ו-12 בים סוף.

עונת הרחצה 2010 תפתח ביום חמישי 15 לאפריל ותסתיים בהתאם ב -17 באוקטובר.

כך תימנעו מנזקי השמש

לקראת עונת הרחצה שתפתח היום באופן רשמי, פרסמה האגודה למלחמה בסרטן המלצות להתנהגות חכמה בשמש. באגודה מזכירים כי חשיפה לקרני שמש עלולה לגרום לנזקים מיידים חמורים כמו כוויות שמש ונמשים, או לנזקים חמורים בטווח הארוך כגון: ריבוי קמטים והזדקנות מוקדמת של העור, ריבוי כתמים על העור ונגעים קדם סרטניים, יצירת יתר של ויטמין D המגבירה את הנטייה ליצירת אבנים בכליות, ירוד (קטרקט) וסרטן העור. בנוגע לסרטן העור, הוכח כי רוב המקרים של מחלה זו קשורים לחשיפה לשמש וכוויות שמש אשר מגבירות את הסיכון להתפתחות מלנומה ממאירה – שהינה סרטן עור קטלני.

בהתאם להמלצות האגודה, קהל המתרחצים מתבקש להימנע ככל הניתן מחשיפה לשמש, במיוחד כאשר היא בשיאה, בין השעות 10:00 ל-16:00. כדי להימנע מחשיפה מרובה לקרני השמש יש לכסות את הגוף בלבוש מלא, משקפי שמש ובכובע שיוכל להגן על פנים והעורף, לשהות ככל שאפשר בצל. כמו כן, יש למרוח על העור "שכבה נדיבה" של מסנן קרינה המגן מפני קרני UVA ו-UVB, ולחדש את המריחה אחת לשעתיים, גם בעת השהות בצל.



עדכון ראשון - 20:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully