וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: נחטפתם אחרי שהוזהרתם? לא תקבלו סיוע

14.4.2010 / 18:28

חבר הכנסת איתן כבל מקדם יוזמה, לפיה ישראלים שנחטפו במדינות שהוצאה לגביהן אזהרת מסע חמורה לא יזכו לסיוע מהמדינה. זאת בעקבות סירוב חלק מהמטיילים לעזוב את סיני

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) מקדם יוזמה חדשה, לפיה המדינה לא תיחלץ להגנת אזרחים ישראלים שיצאו מרצונם למדינות שבהן נשקפת סכנה לשלומם. כבל פנה היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להביא לאישור הממשלה החלטה בנושא, נוכח סירובם של חלק מהמטיילים הישראלים בסיני לשוב לישראל לאחר שנקראו לעשות זאת מחשש לחטיפה. "אם ייחטף אזרח שיצא למדינה כזאת", כתב כבל לנתניהו, "תדע משפחתו (שמן הסתם ידעה על נסיעתו) כי ממשלת ישראל תסרב להתערב בעניין".

לפי הצעתו של כבל, כל אזרח שיעבור בנמלי האוויר, הים או מעברי היבשה, במטרה להגיע למדינות או אזורים עליהם ישנה אזהרת מסע חמורה, יקבל מסמך בו יובהר לו כי היעד אליו הוא רוצה להגיע מסוכן מאוד, ועל כן הנסיעה היא על אחריותו הבלעדית. כבל יבקש גם דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון בנושא גבולות האחריות של המדינה ככל שהעניין נוגע לאזרחים הבוחרים לצאת לאזורים עליהם יש אזהרת מסע חמורה.

במכתב לנתניהו הוסיף כבל כי, "זה מספר שנים שהמטה ללוחמה בטרור מפרסם אזהרות מסע ברמות חומרות שונות כלפי אזורים שונים בעולם. לדאבוני, חלק מאזרחי ישראל בוחרים לפעול בשיטת ה'סמוך' וה'לי זה לא יקרה'".

כבל המשיך וטען כי "הסיבה שהם מרשים לעצמם לצפצף על ההתראות, היא הידיעה שממשלת ישראל תעשה כל פעולה כדי לחלצם אם יסתבכו או ייפגעו, וכי אם חלילה ייחטפו הממשלה תקיים מו"מ לשחררם מהשבי אליו צעדו בעיניים פקוחות וברגל בטוחה. הגיע הזמן לשים קץ לתופעה הזאת".

עם זאת, כבל כתב גם כי הוא לא סבור שיש להגביל את יציאתם של האזרחים, משום שלכל ישראלי יש זכות לטייל בכל מקום כמו כל אדם אחר שאיננו ישראלי, "אך גם אחריותה של המדינה צריכה להסתיים ברגע בו המטייל נכנס במודע לגוב האריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully