וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה תובעת את טלדור על המחדל בפריימריז

גלעד גרוסמן

14.4.2010 / 17:19

מפלגת העבודה הגישה תביעה בגובה 6 מיליוני שקלים נגד חברת המחשוב "טלדור" בשל הכישלון הטכני בפריימריז של המפלגה בסוף שנת 2008

כשנה וחצי לאחר המבוכה בבחירות המקדימות שנערכו בשנת 2008 לקביעת רשימת מפלגת העבודה לכנסת, הגישה היום (רביעי) המפלגה תביעה בגובה שישה מיליוני שקלים נגד חברת המחשבים "טלדור". החברה היתה אחראית על מערכת המחשוב בבחירות, אשר קרסה זמן קצר לאחר תחילת ההצבעה.

לפי התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה באמצעות היועץ המשפטי של המפלגה עורך הדין חיים כהן ועל ידי עורכת הדין שירה זכריה, חברת "טלדור" הטעתה את מפלגת העבודה והציגה מצגת שווא באשר ליכולות שלה לנהל שיטת בחירות ממוחשבת בטכנולוגיה מתקדמת בפריסה ארצית. עוד נטען בתביעה, שהכשל היה צפוי מראש בשל חוסר הניסיון הקודם של טלדור ובשל הימנעותה מביצוע פיילוט למערכת.

במפלגת העבודה טוענים גם שטלדור השתמשה בהם כ"שפן ניסיונות" מתוך רצון לזכות במכרזים להפעלת מערכות המחשוב בבחירות המקדימות של "הליכוד" ו"קדימה" שהתקיימו לאחר מכן. "בתקופה זו בה מעמדה של המפלגה דווקא נחלש ועודה מנסה לחזק עצמה, היתה קיימת חשיבות רבה לכך שתהליך הבחירות ייערך באופן חלק, ראוי ומהיר", נכתב בתביעה.

בעבודה דורשים פיצוי על הנזק הכלכלי שנגרם להם, בין היתר בשל הצורך לקיים יום בחירות נוסף ובשל הפגיעה הקשה בתדמית המפלגה, נזק שבמפלגה מעריכים שנאמד ביותר מ-13 מיליון שקלים, אולם בשל תשלום אגרה הם תובעים רק שישה מיליונים.

מחברת טלדור נמסר כי כתב התביעה טרם הגיע אליה. "החברה מצרה על כך שמפלגת העבודה בחרה לשוב ולעסוק בכישלון הליך הפריימריס במפלגה מחודש דצמבר 2008. החברה שבה ומביעה את אכזבתה מכך שפרויקט הבחירות הממוחשבות במפלגת העבודה לא הושלם ומביעה תמיהה על הדרישה לפיצוי כספי המשוללת כל בסיס. טלדור אינה מתכוונת להתדיין עם המפלגה באמצעות התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully