וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנכי צה"ל לא מגיע להשתתף בטקסי זיכרון?

יהושע בריינר

14.4.2010 / 21:00

עמותת 'נגישות ישראל' ערכה סיור בבתי עלמין צבאיים בהם אין גישה לאנשים בעלי מוגבלויות. ח"כ גילאון, שהצטרף לסיור, תקף: "לעשות רמפה פשוטה בעלות של מאות שקלים זה דבר בסיסי"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

עמותת 'נגישות ישראל' ערכה היום (רביעי) סיור בבתי עלמין צבאיים בהם אין נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות. כך, למשל, במהלך סיור בבית העלמין הצבאי בגדרה אין אפשרות גישה למי שנע בעזרת כיסא גלגלים אל הקברים, וזאת בשל שתי מדרגות המונעות הגעה למקום.

לדברי יו"ר העמותה, יובל וגנר, המצב דומה גם בבתי העלמין הצבאיים ברחובות ובראשון לציון. "עלות התיקון היא אפסית, אולי כמה מאות שקלים. אנו נדרוש משר הביטחון שעד ליום הזיכרון בשנה הבאה גם בעלי מוגבלויות יוכלו לעלות לקברי יקיריהם".

אל הסיור הצטרפו גם חברי הכנסת אילן גלאון (מרצ) ומשה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), נכים בעצמם, שהביעו טענות קשות על העובדה כי על אף שזו מחויבותה של המדינה, אין נגישות בבתי העלמין הצבאיים. "את האדם שמגיע לבית העלמין לא מעניין הגרעין האירני או כל איום אחר", אומר ח"כ גלאון. "כאן הוא נתקל בביזיון ובהשפלה. אז נכון, יש לנו איומים, אבל לעשות רמפה פשוטה בעלות של מאות שקלים זה דבר בסיסי, על מנת שלכל אדם תהיה יכולת להגיע לקברים בצורה מכובדת".

גם ח"כ מטלון הביע זעם למראה המדרגות שמנעו את עלייתו לקברים. "אלו דברים שאינם מתקבלים על הדעת", אמר והוסיף: "יש כאן עניין של ערכיות וכבוד האדם. לצערי מה שקורה כיום זו השפלה שנובעת מאטימות".

משרד הביטחון מסר בתגובה: "השקענו שלושה מיליון שקלים בשנה האחרונה לבניית שבילי גישה לנכים. לצערנו יש בתי קברות בהם לא ניתן לבצע הנגשה עקב אי יכולת להזיז קברים. עם זאת, בשנים האחרונות ההנגשה לנכים נקבעת כבר ברמה התכנונית".

בעקבות הפרסומים היום הנחה הערב שר הביטחון אהוד ברק את מנכ"ל משרד הביטחון לפעול באופן מיידי לטיפול בנושא הנגישות בבתי העלמין הצבאיים. ברק הנחה את המנכ"ל אודי שני לדאוג לכך שביום הזיכרון הקרוב תתאפשר הגעת נכים לכל חלקת קבר אפשרית. "חובת משרד הביטחון היא לאפשר הגעה של כל אדם לכל קבר, של כל חלל", אמר ברק.

(עדכון ראשון: 17:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully