וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי מתקשה עם הארגז

ריבי מאיר וריני-חביב עמירן

14.4.2010 / 14:00

לחתול צרות עם ארגז החול? כנסו, כנסו. המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים כאן בשבילכם

החתולה שלנו בת 6 ואימצנו אותה מהאגודה לחובבי חתולים לפני שלושה חודשים. היא התאקלמה היטב בביתנו. כאשר אנחנו לא נמצאים בבית מספר שעות היא עושה פיפי על המיטה שלנו. מה ניתן לעשות?

שלום רב ותודה על פנייתכם. כל הכבוד על אימוץ החתולה מבית המחסה ועל הצלת חייה ומתן בית לחתולה בוגרת. זה מעשה מעולה וחשוב, ואנחנו תקווה שהרבה אנשים יידעו שאימוץ חתולים בוגרים הוא מעשה מקסים וטוב לכולם.

חתולה בוגרת ועדיין צעירה- גיל 6 אצל חתולים הוא כמו בערך 30 אצלנו. ידועים כבר הרגליה ואופייה, ויחד עם זאת יש הרבה מאד אפשרויות לעזור לה להתאקלם אפילו מעבר למה שאת מציינים, ולהתנהג בצורה אשר תעיד על כך שאין לה לחצים מיוחדים ומיותרים. עשיית שתן מחוץ לארגז החול מעידה על קיומם של לחצים עבור החתולה, אשר היא לא מסוגלת להתמודד איתם בעצמה. וזה אומר שהיא מבקשת את עזרתכם. אז – קודם כל – לא לכעוס עליה ולא להעניש אותה חלילה בכל צורה שהיא. להיפך, היא בצרה וזקוקה לכל תמיכה ואהבה מצידכם. אנא ראשית וודאו שהיא מעוקרת ובריאה גם מבחינת השתן. לעיתים עשיית שתן מחוץ לארגז מעידה על דלקת בדרכי השתן. המלצה היא לקחת אותה לבדיקה ווטרינרית (אם היא חתולה רגועה אשר לא נלחצת מארגז נשיאה ונסיעה לווטרינר).

שנית, אם מדובר בעשיית שתן באופן רגיל . כלומר – בכמות רגילה, רק במיטה – תוכלו להתחיל במספר פעולות שייתכן מאד שייעזרו לכם להחזיר אותה לארגז החול. אנא דאגו לה לארגז חול מרווח, עמוק, נקי בכל עת ועם חול מתגבש לא ריחני (אסור להשתמש בחול קריסטל). הוציאו את גושי השתן והצואה פעמיים ביום. זה חשוב מאד, ונקו את כל הארגז עצמו בערך פעם בשלושה שבועות. בנוסף – דאגו למקם את הארגז קרוב ככל שניתן לחדר השינה ואף הוסיפו עוד ארגז נקי למקום נוסף בבית, אשר היא מגיעה אליו בקלות. הארגזים רחוקים בבקשה מאזור כלי האוכל והמים. את כלי המיטה נקו בעזרת חומרי ניקוי רגילים. לא להשתמש באקונומיקה. ניתן להשתמש באבקת כביסה ביו לניטרול הריחות.

חוץ מזה, אנא דאגו להפעיל אותה בעזרת חכות מתאימות וארוכות וכן לתת לה שפע של פעילויות עצמאיות, מקומות לצפות בהם החוצה ולהרגיש השמש והאוויר וכמובן גובה בבית לטיפוס ורביצה ומתקני גירוד יעילים. והיה והיא מתמידה חלילה בעשיית הצרכים מחוץ לארגז או עושה מעט במספר מקומות – תוכלו להעזר בדיקה ווטרינרית מסודרת ואז פנייה אלינו לצורך קיום פגישת ייעוץ מקיפה בביתכם עד לפתרון הבעיה. זה פתיר לחלוטין ובדרכים חיוביות בלבד. לא להתייאש כמובן, והרבה אהבה.

אימצנו גור חתול, כרגע הוא בן שנה בערך. אך יש לנו בעיה איתו. הוא לא מכסה את הצרכים שלו בארגז חול, אלא עושה את הפעולה של הכיסוי לאחר שהוא יצא מהארגז. מה עושים?

שלום רב ותודות על שאלתכם החשובה והנפוצה. ראשית, חשוב שהחתול יהיה מסורס. זה פותר הרבה בעיות ובריא ביותר. שנית – אנא דעו שאם הוא עושה פעולת כיסוי מחוץ לארגז, פירושה של הפעולה היא שארגז החול מלוכלך ואין לו מקום ויכולת פיזית לכסות את הצואה או השתן שהוא עשה בפעולתו האחרונה בארגז. עשיית פעולת הכיסוי על הריצפה או הקיר ליד ארגז החול אופיינית ביותר לחתולים, אשר ארגז החול שלהם מלוכלך (מזוהם זו המילה המדוייקת מבחינתם, בדיוק כמו עבור בני האדם, שירותים אשר לא הורידו בהם המים אחרי עשיית מספר צרכים!).

אנא דאגו להשתמש אך ורק בחול מתגבש ברמה גבוהה וללא מבשמים למיניהם והוציאו את הצרכים, גוש השתן או הצואה בכל יום פעמיים. כלומר, בוקר וערב (לפחות. ואם אתם בבית גם בצהריים, גם בזמן זה). זו לא הגזמה – זה נקיון בסיסי הדרוש לחתולים. מומלץ ביותר לספק לחתול עוד ארגז חול גם כן. יש הרבה חתולים אשר עושים שתן בארגז מסויים וצואה באחר – מבחינת צרכיהם ההתנהגותיים וזה חשוב מאד להענות להם לכך.

זה חלק מהותי באיכות חייהם. חתולים חיות נקיות ביותר וכל לחץ מיותר באזור ארגז החול עלול לגרום להם לעשיית הצרכים עצמם מחוץ לארגז וגם לבעיות בריאות בשל התאפקות מעשיית הצרכים לאורך זמן. חוץ מזה – יש אפשרות שבנוסף הארגז עצמו גם קטן מדי, ולכן אין לחתול מקום לכסות, פיזית, את צרכיו.
אז אנא- החליפו לארגז חול שהוא למעשה גיגית גדולה, רחבה, עמוקה ומרובעת (גובה 25 ס"מ) ואשר ניתן לרכוש בכל חנות לחומרי בנין (גיגית המיועדת במקור לעשיית בטון וכדומה). זו גיגית זולה והיעילה ביותר לחול לחתולים.

עשו כל המומלץ כאן, ויש סיכוי של 99% שהכל מסתדר לטובה. אנא זיכרו בנוסף – כלי האוכל והמיים חייבים להיות רחוקים מארגזי החול. והיה ועדיין הוא ממשיך בפעולה זו, אנא אל תתייאשו ופנו אלינו לייעוץ התנהגותי מלא. בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully