וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנות מאסר לתושב הצפון שתקף את אשתו

קובי מנדל

14.4.2010 / 14:05

תושב ג'סר א-זרקא הורשע בתקיפה ובגרימת חבלה חמורה לאשתו. בית המשפט: "קיימת סכנה עתידית שמא הוא יפגע שוב באשתו ולכן דרושה ענישה מרתיעה"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) שלוש שנות מאסר בפועל על מוחמד גרבאן, תושב ג'סר א-זרקא, שהורשע בתקיפה וגרימת חבלה לבת זוגו, דרישת נכס באיומים והדחה בחקירה. גרבאן הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון.

בגזר הדין מתח השופט משה גלעד ביקורת על התנהגות הנאשם. לדברי השופט, אשתו של גרבאן עבדה בעבודות ניקיון מזדמנות, ומכספים זעומים אלה החזיקה את הבית, גידלה ילדיה ואף "גידלה" את הנאשם. זאת בעוד שגרבאן עצמו לא עבד באופן סדיר, ובילה בבטלה ובשתיית אלכוהול שנרכש אף הוא בכסף שבא מעמל כפיה של אשתו.

"ייתכן ולא היינו שומעים עליו ועל משפחתו אלמלא במשך תקופה ארוכה לא הסתפק הוא בחיי בטלה ושתיית אלכוהול והוסיף להם, על בסיס קבוע, אלימות כלפי אשתו", ציין השופט גלעד בגזר הדין. עוד הוא הוסיף כי מאסר בפועל ומאסרים על תנאי שהוטלו עליו לא הרתיעו אותו עד כה. אלימותו החמירה והוא חזר לשתות ולהכות ונפלט משני מוסדות גמילה בהן שהה בעבר.

השופט דחה את טענת הסניגור כי לא יכול היה להיגמל בשל חסרון כיס. הוא הסכים עם דבריה של קצינת המבחן כי קיימת סכנה עתידית שמא יפגע שוב באשתו, וכי דרושה ענישה מרתיעה. לדברי השופט גלעד, הנאשם מודע היטב למחלתו, דהיינו, התמכרותו לאלכוהול, אך לא עשה די בחייו כדי להיגמל, ואף עתה נראה כי רצונו להיגמל איננו אמיתי.

הנאשם הודה באישומים בתחילת המשפט ובכך הביא לתחילתו של הליך גישור. כתב האישום תוקן והושג הסדר טיעון, ובכך נחסך זמן שיפוט רב ולא היה צורך בעדות המתלוננת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully