וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל חיפה מושבת: המו"מ בין הצדדים התפוצץ

קובי מנדל

14.4.2010 / 15:58

עובדי נמל חיפה שובתים ומתבצרים מהבוקר, בטענה שההנהלה הפרה את התחייבויותיה כלפיהם בעניין הפרטת מניות החברה. בשעה זו מכונסת ישיבה לפתרון המשבר

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

לפני זמן קצר התפוצץ המשא ומתן בין עובדי נמל חיפה לבין נציגי רשות החברות הממשלתיות אשר התערבו במשבר בניסיון להביא לסופו. לפיכך, נמסר מוועד העובדים כי אסיפות הסברה ממשיכות להתקיים בשטח הנמל ולא ברור מתי ישובו העובדים לעבודתם. על פי ההערכות, באם לא תושג פריצת דרך בשעות הקרובות בין רשות החברות והנהלת הנמל לעובדים - יפנו בהנהלה לבית הדין לעבודה בדרישה להוציא צווי מניעה לשובתים ובכך לצמצם את הפגיעה הקשה בנמל ובייבוא ושילוח הסחורות דרכו.

עובדי נמל חיפה החליטו, כזכור, הבוקר (רביעי) להשבית את פעילות הנמל ולהתבצר בו. המחאה באה בעקבות כך שלטענת העובדים, מועצת המנהלים של הנמל קיבלה לפנות בוקר החלטה המאשרת את תשקיף הנמל לקראת מכירת 15 אחוזים ממניותיו לציבור לאלתר. בשעה זו מכונסת ישיבה דחופה בהשתתפות ראשי הוועדים של נמל חיפה בכדי למצוא פתרון למשבר.

העובדים טוענים, כי הדבר נעשה בניגוד לסיכומים שהושגו עמם בעבר, הכוללים, בין היתר, זכות לרכוש 1.5 אחוזים מתוך 15 האחוזים שיוצעו לציבור. לדבריהם, בתשקיף נרשם כי הם יוכלו לרכוש רק 1.36 אחוזים.

במכתב ששיגרה מזכירות הוועד לבן ציון סלמן, יושב ראש מועצת המנהלים של חברת נמל חיפה, טרם קבלת ההחלטה, נאמר, בין השאר: "אנחנו חוזרים ומבהירים כי עובדי החברה מחוייבים באופן מוחלט להכנסת החברה למסלול של הנפקה ומכירת מניות לציבור, וזאת על פי הסכם הרפורמה שנחתם בשנת 2005... נראה לנו, כי בתנאים הנוכחיים שנוצרו, עדיין ישנם שורה של נושאים – שאת חלקם נפרט במסמך זה – שעדיין לא נפתרו ולכן אין כל טעם ועניין, שתמהרו לקבל כבר היום החלטה לאשר את טיוטת התשקיף המונחת לפניכם".

"שביתה פראית שלא כדין"

בתגובה נמסר מחברת נמל חיפה: "השביתה שפרצה הינה שביתה פראית שלא כדין ואשר לא קיבלה גם את אישור ההסתדרות. הנהלת חברת נמל חיפה פועלת להשבת העבודה בנמל למהלכה התקין והסדיר".

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש אמר בתגובה, כי "ניסוח טיוטת ההנפקה, שלא כפי שסוכם עם ההסתרות והעובדים, הוא מעשה איוולת וחוסר אחריות ממעלה ראשונה של משרדי האוצר והתחבורה". לדבריו, "הם מנהלים את המלחמה על גב ציבור היצואנים והיבואנים".

מאוחר יותר, עם פיצוץ המו"מ, התייחס ברוש פעם נוספת לסוגייה ואמר: "לאור ההסכמות שהגיעו אליהם במשא ומתן על מסמך ההבנות בין ההסתדרות ורשות החברות הממשלתיות בישיבה שהתקיימה לפני הצהריים בין הסתדרות העובדים, רשות החברות הממשלתיות והתאחדות התעשיינים, אין סיבה לשביתה שכן מדובר בסיכום הוגן".

לדבריו, "במידה ובית הדין יוציא צו המחייב לחזור לעבודה והעובדים לא ישובו לעבוד ולא יחזירו את הנמל לעבודה מלאה – התאחדות התעשיינים תתבע תביעות אישיות את העובדים והאחראים לשביתה".

(עדכון ראשון: 12:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully