וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס: אירן לא תייצר השנה נשק גרעיני

רועי כ"ץ, וושינגטון

13.4.2010 / 21:21

על רקע טענת אירן לפיה היא תצטרף למועדון הגרעיני תוך חודשים, אמר שר ההגנה האמריקאי גייטס: "רוב ההערכות שראיתי לא השתנו, אירן תהיה גרעינית עוד שנה ואולי יותר"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה : יאיר דניאל)

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר היום (שלישי) כי אירן לא צפויה להשיג נשק גרעיני בשנה הקרובה, וייתכן אף שמעבר לכך. בטיסה לדרום אמריקה ענה גייטס לכתבים ששאלו אותו על דיווחים לפיהם אירן תצטרף למועדון הגרעיני תוך שנה. לדבריו, הוא אינו מאמין שהדבר ייתכן: "רוב ההערכות שראיתי לא השתנו", אמר.

מוקדם יותר היום הודיע בכיר בסוכנות הגרעין האירנית, כי אירן תצטרף בתוך חודש ל"מועדון הגרעין". "אף מדינה לא תחשוב על תקיפה באירן אחרי שאירן תצטרף למועדון", אמר סגן ראש הסוכנות לנושאי מחקר בהזאדי סולטני. בהזאדי אף ציין את בניית שני הכורים לאנרגיה גרעינית בעיר ארק שבמרכז אירן, ואמר כי 70% מבנייתם כבר הושלמה.

אירן ממשיכה להעסיק את האמריקאים, והיום הודיע הבית הלבן שנשיא ארה"ב ברק אובמה רואה באמנה למניעת הפצת נשק גרעיני הזדמנות לגרום למדינות כמו אירן לתת דין וחשבון על מעשיהם.

"בזכות האמנה, הפצת הגרעין נמנעה במשך שנים רבות. עם זאת לאחרונה ראינו התרופפות בכך כשמדינות כמו אירן וצפון קוריאה ניסו להשיג נשק גרעיני", אמר בן רודס, יועץ הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי, "הנשיא מתרכז ביצירת אמנה למניעת תפוצה מחוזקת ויעילה, כך שמדינות יישאו באחריות כשהן לא עומדות בהתחייבויותיהן".

ארה"ב אף גייסה את תמיכת מנהיגי העולם בוועידת הגרעין בוושינגטון לנקוט בפעולות שנועדו למנוע מארגוני טרור גישה לחומרים גרעיניים. בטיוטה של ההסכם המתגבש בוועידה הובטח להגביר את המאמצים למנוע מ"גופים לא מדינתיים" להשיג את חומרי הייסוד ליצירת נשק גרעיני ל"מטרות זדוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully