וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: מפסיק לחקור הפנסיה של ח"כ שי

13.4.2010 / 19:06

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס הודיע לח"כ נחמן שי כי לאחר בירור נושא זכויות הפנסיה שקיבל מצה"ל, הוא החליט לסיים את טיפולו בנושא. שי הביע סיפוק: "ההחלטות התקבלו ברשות ובסמכות"

מבקר המדינה מיכה לינדרשטראוס, הודיע השבוע לדובר צה"ל לשעבר, ח"כ נחמן שי (קדימה), כי לאחר בירור נושא צבירת זכויות הפנסיה שלו בשירות בצה"ל, החליט לסיים את טיפולו בנושא.

במכתבו לשי, כתב לינדנשטראוס כי צה"ל מסר לו נתונים הקשורים לתקופת שירותו בתפקידיו השונים. כמו כן, נמסרו לו ההחלטות שקיבלו בעניין הרמטכ"לים לשעבר, דן שומרון ואהוד ברק שניתנו בהתחשב בנתונים אלה. לדברי המבקר, לנוכח הזמן הרב שחלף וההסברים שמסר צה"ל בעניין זה, הוא החליט "שלא להמשיך ולבדוק את הסוגיה".

בתוך כך, במכתב ששיגרה מזכירת הפיקוד העליון בצה"ל לתנועת אומ"ץ נכתב כי "ההחלטה בעניין התקבלה בהתאם להוראות החוק בצה"ל ועמדה ביסודה טעמים ענייניים".

בתגובה אמר ח"כ שי כי הוא "שמח על הודעת מבקר המדינה והחלטתו. כפי שאמרתי לאורך כל הדרך, ההחלטות הקשורות לשירותי הצבאי התקבלו ברשות ובסמכות ועכשיו ניתן לכך גם אישור המבקר".

מבקר המדינה לינדנשטראוס, הודיע בחודש דצמבר האחרון כי בכוונתו לבדוק אם הפנסיה שמקבל ח"כ שי על תקופת שירותו כדובר צה"ל היא מקרה פרטני או שמדובר בתופעה רחבה. כמו כן הודיע אז המבקר כי בכוונתו לבדוק אם התופעה ממשיכה להתקיים בצה"ל.

על פי דיווחים, חבר הכנסת שי קיבל 3.1 מיליוני שקלים כפנסיה על שירותו כדובר צה"ל במשך שלוש שנים בלבד, בין השנים 1989-1991. מדובר בתשלום פנסיה של כ-20,000 שקלים בחודש. שי יצא לחופשה מצה"ל ללא תשלום לאחר שסיים את עבודתו כדובר צה"ל. במהלך החופשה, שי לא שב לעבודתו הצבאית, אולם צבר את הוותק הדרוש עבור קצבת פנסיה צבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully