וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החשש הוא שאירן תעביר גרעין לארגוני טרור"

רועי כ"ץ, וושינגטון

13.4.2010 / 18:52

השר דן מרידור המייצג את ישראל בוועידת הגרעין בוושינגטון, אמר לוואלה! חדשות כי "הסכנה היא לא רק ארגוני טרור המנסים לשים יד על גרעין, אלא גם מדינה מתגרענת כמו אירן, שמעבירה יכולות גרעיניות לארגוני בת שלה"

השר דן מרידור, המייצג את ישראל בוועידת הגרעין בוושינגטון אמר הערב (שלישי) כי "אירן היא המאבק הגדול ביותר בתחום הגרעין. התפתח עימות מרכזי בין ארה"ב לאירן וארה"ב אינה יכולה להפסיד אותו". בהתייחסו לעמדת סין כלפי הטלת סנקציות על טהרן, אמר השר מרידור: "יש פה בהחלט אווירה כאילו משהו זז בעמדה הסינית בכל הקשור לאירן".

מרידור, שטס למשלחת במקומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי האווירה כלפי ישראל ידידותית. "אני מצטער לאכזב אתכם, אבל עד כה לא תקפו את ישראל. אין פה שום עימות, והעיסוק הוא ענייני לגמרי. אתמול בלחיצת היד עם הנשיא אובמה הוא אמר לי שהוא מצטער שנתניהו לא הגיע, ושהוא מבין שהעיתוי אינו אופטימלי".

מרידור התייחס לאזהרת נשיא ארה"ב אובמה כי ידע גרעיני עלול לזלוג לארגוני טרור, ואמר לוואלה! חדשות כי "הסכנה היא לא רק ארגוני טרור המנסים לשים יד על גרעין, אלא גם מדינה מתגרענת כמו אירן שמעבירה יכולות גרעיניות לארגונים הנתמכים על ידה".

"יודעים על הגרעין של ישראל"

גם המשלחת הישראלית בוועידה צפויה להתייחס לאיום האירני בדברי הסיכום שלה, ולומר כי "האיום הגדול ביותר לשלום העולם הוא - שהמשטרים המסוכנים ביותר וארגוני הטרור המסוכנים ביותר ישיגו את הנשק המסוכן ביותר".

"בשלושת העשורים האחרונים אנו עדים לעלייה מדאיגה באפשרות שהאיום הזה יתממש ובמיוחד במזרח התיכון. איום זה גדל עקב האפשרות שמדינות תומכות-טרור, המפתחות נשק גרעיני, עלולות להעביר נשק זה וכל חומר גרעיני אחר לשלוחותיהן, כדי להסוות את האשמה למעשיהן".

"ישראל מבינה איום זה היטב משום שמשטר הפועל באופן בלתי חוקי להשיג נשק גרעיני, וקורא בגלוי להשמיד את מדינת ישראל, תומך בשלוחות טרור שתוקפות את אזרחי ישראל ללא הפסקה בטילים, ברקטות ובאמצעים נוספים. ממשלת ישראל מברכת על המפגש לביטחון גרעיני בוושינגטון, ומצפה לשיתוף פעולה במאמצים אזוריים ובינלאומיים נוספים להקטין את האיום מטרור גרעיני".

"תקוותנו היא שהביצוע המוצלח של התחייבויות כל המשתתפים במפגש זה יקטין באופן משמעותי את הסכנות למדינות שפגיעות לטרור גרעיני ויגדיל משמעותית את הסיכויים לשלום וליציבות באזורנו וברחבי העולם".

במקביל, בכיר בסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם התייחס היום ליכולותיה הגרעיניות של ישראל. "ידוע לנו על יכולותיה הגרעיניות של ישראל אבל למרבה האבסורד ההחלטה של ישראל לא לחתום על אמנת אי הפצת הנשק הגרעיני (NPT) מונעת פיקוח בינלאומי על מתקני גרעין, שעה שאירן וצפון קוריאה נדרשות לחשוף את תכניות הגרעין שלהן ולהוכיח כי הן למטרות אזרחיות", אמר הבכיר בוועידת הגרעין בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully