וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע פותח שר התחבורה קווי טיסה לחו"ל?

זוהר בלומנקרנץ

13.4.2010 / 20:20

בכירים בענף התעופה אמרו כי "רצונו של שר התחבורה להציג בבג"ץ בדיון בעניין הפעלת הקו לאילת על ידי חברת אל על, מראה כי הוא לא עושה איפה ואיפה"

מה עומד מאחורי "האישור הסיטונאי" שנתן שר התחבורה, ישראל כץ, לחברות התעופה ארקיע, ישראייר וסאן דור, להפעיל קווי תעופה סדירים חדשים לחו"ל?

בכירים בענף התעופה אמרו היום ל-TheMarker כי "רצונו של שר התחבורה להציג ביום חמישי בבג"ץ בדיון בעניין הפעלת הקו לאילת על ידי חברת אל על, מראה כי הוא לא עושה איפה ואיפה. השר מאשר לכל חברות התעופה הישראליות - ביניהן ארקיע וישראייר, שעתרו נגדו - לפתוח קווי תעופה סדירים חדשים לחו"ל. מכאן נובע גל האישורים ביומיים האחרונים".

היום אישר שר התחבורה לחברת סאן דור לבצע טיסות סדירות בין נתב"ג לריגה. אתמול אישר השר לחברת התעופה ישראייר להפעיל קו טיסות סדירות מנתב"ג לקייב. לחברת ארקיע אישר כץ לבצע טיסות סדירות בין אילת וקייב.

לדברי הבכירים, "תמוה במיוחד עיתוי פרסום האישור שניתן לחברת ישראייר, לבצע טיסות קו סדירות מנתב"ג לקייב. שכן, החברה הישראלית לא ביקשה כלל לטוס מישראל ליעד זה. אולם, ההסכם החדש בין ישראל לאוקראינה, מאפשר פעילותן של שלוש חברות תעופה מכל צד על הקו, ומשום שאל על וארקיע כבר טסות בה, בחר שר התחבורה לפרסם כי אישר לחברת ישראייר להיות חברת התעופה הישראלית השלישית במספר שתטוס בקו זה".

יועץ התקשורת של שר התחבורה, אילן ליזרוביץ, אמר בתגובה: "אין קשר בין אישורי הטיסות שניתנו לקייב לבין פתיחת שוק התעופה לתחרות בקו לאילת. הבקשות של ישראייר, ארקיע וסאן דור, הוגשו עוד הרבה לפני שהתקבלה ההחלטה לאפשר לחברת אל על לטוס לאילת. הבקשות נדונו ארוכות ועתה החליט עליהן שר התחבורה, בלא קשר לבג"ץ".

ממשרד התחבורה נמסר כי "השר כץ חתם על מינוי חברת סאן דור לבצע טיסות קו סדירות בין נתב"ג וריגה, לאחר שהתברר כי חברת ישראייר - שמונתה לשמש כמוביל רשמי בקו - אינה מפעילה בו טיסות. הסכם התעופה שנחתם בין ישראל ללטביה אינו מאפשר הפעלת טיסות שכר בין המדינות, וקובע כי מדינה רשאית למנות מוביל רשמי בין נתב"ג לריגה.

בפועל חברת התעופה הלטבית אייר בלטיק היא היחידה שמפעילה כיום טיסות סדירות בקו. בהיעדר מוביל רשמי ישראלי המפעיל את הקו, פנתה רשות התעופה האזרחית (רת"א) לכל חברות התעופה הישראליות לבירור כוונתם להפעלת טיסות בקו. חברת סאן דור היתה היחידה שהודיעה לרת"א כי היא מעוניינת להפעיל טיסות סדירות בקו כבר מהקיץ הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully