וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: גרעין לאל קאעדה - קטסטרופה לעולם

רועי כ"ץ, וושינגטון

13.4.2010 / 17:08

נשיא ארה"ב פתח את יומה השני של פסגת הגרעין בוושינגטון והזהיר את מנהיגי המדינות המשתתפות כי אם ארגון אל קאעדה ישיג נשק גרעיני, זאת תהיה "קטסטרופה לעולם"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה : יאיר דניאל)

נשיא ארה"ב ברק אובמה פתח אחר הצהריים (שלישי) את יומה השני של ועידת הגרעין בוושינגטון והצהיר כי הסיכוי למתקפת טרור גרעינית היא אחד מהאיומים הגדולים ביותר לביטחון העולם. אובמה הזהיר את מנהיגי 47 המדינות המשתתפים בוועידה כי אם ארגון אל קאעדה ישיג נשק גרעיני, זאת תהיה "קטסטרופה לעולם".

"שני עשורים אחרי המלחמה הקרה אנו עומדים בפני אירוניה אכזרית - הסיכון לעימות גרעיני בין מדינות ירד אך הסיכון לתקיפה גרעינית עלה", אמר אובמה, וקרא למנהיגי העולם "לא רק להבטיח אלא גם להשיג התקדמות ממשית למען ביטחון עמינו".

בנאומו הוסיף אובמה כי "היום יש לנו את ההזדמנות כמדינות אינדיבידואליות לאבטח את החומר הגרעיני ואת העברתו. יש לנו את היכולת לחזק את סבא"א עם המשאבים הדרושים. יש לנו הזדמנות להעמיק את שיתוף הפעולה ולחזק את המוסדות ושיתופי הפעולה בנושא", כדי לחזק את דבריו המשיך הנשיא האמריקאי ואמר כי הוא "שמח להודיע שהנשיא לי הסכים לארח את וועידת הגרעין הבאה בדרום קוריאה בעוד שנתיים".

אבטחת חומרים גרעיניים חיונית""

אובמה הדגיש את חשיבות נושא אבטחת הגרעין ואמר כי עשרות מדינות מחזיקות בחומרים גרעיניים שיכולים להימכר או להיגנב. "נשק שמורכב מכמות של פלוטוניום בגודל תפוח יכול להרוג או לפגוע במאות אלפי בני אדם" , אמר אובמה. לפיכך,טען הנשיא האמריקאי, על המדינות לדאוג לאבטחת או להריסת מאגרי החומר הגרעיני שברשותן.

כבר אתמול זכה אובמה לתמיכה במדיניותו, כשהגיע אמש להבנה עם ראש ממשלת אוקראינה מיקולה אזרוב, לפיה אוקראינה תסלק משטחה עודפי אורניום מועשר עד 2012 בעזרתה הכלכלית והטכנית של ארה"ב. לאוקראינה יש לפחות 90 קילו אורניום מועשר בשטחה שיסולק עד 2012, כמות המספיקה על פי הממשל האמריקאי לייצור מספר לא מבוטל של פצצות גרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully