וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב יצהר צילם חיילים - והורחק בצו מנהלי

יהושע בריינר

13.4.2010 / 16:08

תושב יצהר אלחנן גרונר הורחק מיו"ש למשך ארבעה חודשים. הוא עוכב לחקירה לאחר שצילם את כוחות הביטחון. מזכירות יצהר: "בענת קם נהגו בכפפות של משי"

אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, חתם היום (שלישי) על צו מנהלי המורה על הרחקתו מאזורי יהודה ושומרון למשך ארבעה חודשים של אלחנן גרונר מהיישוב יצהר, למעט היתר שהייה בעיר ביתר עילית. בצה"ל אומרים כי הצו הוצא נוכח מידע שהתקבל ומתריע על סיכון הנשקף מגרונר לביטחון האזור ולשלום הציבור.

גרונר עוכב בשבוע שעבר לחקירה לאחר שצילם את כוחות הביטחון בשעה שסיירו ביישוב יצהר. לדברי חבריו, במהלך חקירתו במשטרה הובהר לגרונר כי אם לא יפסיק את פעילותו המסוכנת, יוצא נגדו צו הרחקה.

בשבוע שעבר האריך האלוף אבי מזרחי בשלושה חודשים צו הרחקה שהוצא נגד עקיבא הכהן, גם הוא תושב יצהר. זאת לאחר שקודם לכן הוצא לו צו למשך חצי שנה המורה על הרחקתו מיישובי יהודה ושומרון ומאפשר לו לשהות בעיר אריאל בלבד.

מזכירות היישוב יצהר בה מתגוררים השניים מסרה בתגובה כי "האבסורד בעניין הוא שבשעה שענת קם המואשמת בריגול יושבת במעצר בית, והשב"כ מטפל בפרשה בכפפות של משי, שני מתיישבים שאינם נאשמים באף עבירה ואינם מועמדים לדין מורחקים מביתם תוך פגיעה חמורה בחירותם, משפחתם ובפרנסתם".

עו"ד יצחק בם מהפורום המשפטי לא"י אמר בתגובה כי "השימוש בצווי ההרחקה הוא פגיעה בלתי נסבלת בזכויות הרדם. את שרירות הלב הזו צריך להפסיק. אם יש ראיות לעבירות של גרונר יש להעמידו לדין ולא לפגוע שרירותית בחירותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully