וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': רק שתי זונות באו מאוקראינה

פנחס וולף

13.4.2010 / 16:26

השר לביטחון פנים ביקש לבסס את עמדתו במתן פטור לתושבי אוקראינה מחובת הוצאת אשרת השהייה בישראל וציין כי בשנה החולפת נתפסו בישראל רק שתי נשים אוקראיניות שהועסקו בזנות

רק שתי נשים מאוקראינה שהועסקו בזנות נתפסו בישראל שנת 2009 ושתיהן הופנו למקלט - כך אמר היום (שלישי) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' במהלך ישיבה של ועדת השרים לנושא מתן פטור לתושבי אוקראינה מחובת הוצאת אשרת השהייה בישראל. נתון נוסף שהוצג בישיבה קובע כי בשנת 2009, לאחר ביטול הוויזות לרוסיה, לא היו מקרים של סחר בנשים מרוסיה.

בהמשך למתיחות בין ישראל ביתנו וש"ס בנושא, בחר שר הפנים אלי ישי שלא להיות נוכח בישיבה. ישי טען כי יש להמתין לשובו של מנכ"ל רשות ההגירה ומעברי הגבול אמנון בן עמי, שהשתתף במצעד החיים בפולין. לטענת ישי, מדובר בישיבה מקצועית, ואין טעם לקיימה ללא איש המקצוע. בזמנו מתח שר התיירות סטס מז'סניקוב מישראל ביתנו, ביקורת חריפה על התנגדות משרד הפנים ונציגי ש"ס לפטור את תושבי אוקראינה מחובת הוצאת אשרת שהייה לישראל. בתום דיון סוער, הוחלט לדחות את ההצבעה בממשלה.

"לפני שלוש שנים כשר התיירות התחלנו במהלך", אמר אהרונוביץ'. "כולם התנגדו פה אחד. לאחר מספר ישיבות ומסד נתונים שהראה שאין כל כך הוכחות לפחדים מכניסה המונית של נשים שיועסקו בזנות עקב ביטול ויזות, התוצאות החלו לדבר בעד עצמן. מספר התיירים מרוסיה כמעט והוכפל כפול חמש ועמד בשנה האחרונה על כ-400,000 תיירים" .

אהרונוביץ' טען כי הנתונים בשנים האחרונות מעידים על כך שאין קשר בין אשרות הכניסה לבין סחר בנשים, ואמר כי "הפעילות המשטרתית באכיפה תימשך להיות ממוקדת על סחר בנשים וזנות אך אין קשר לאשרות הכניסה". אהרונוביץ' טען כי אישור הוויזות הינו עקרוני להתפתחות התיירות בישראל ואמר כי "אנחנו חייבים לנצח בחזית התיירות את המתחרות על לב התיירים באזורינו. אנחנו חייבים לקדם את חיזוק ישראל כמיקוד תיירותי ולעשות הכול למען חיזוקה של המדינה, גם בחזית הזאת. בביקור האחרון שלי באוקראינה הם היו להוטים לדעת מתי נוכל לבצע מהלך שכזה. מהלך כמו שהיה עם רוסיה, צריך להמשיך, עם תוצאות כאלה, קשה להתווכח".

מנגד נמסר ממשרד המשפטים כי קיימת התקדמות גדולה במאבק הסחר בנשים, אולם קיים חשש שביטול הדרישה לוויזות באוקראינה יביא לנסיגה במלחמה בסחר בנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully