וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברקת יחדש מחר הריסות הבתים במזרח י-ם"

רון רייכמן

13.4.2010 / 14:48

חבר מועצת עיריית י-ם מאיר מרגלית אמר כי על פי מידע בלתי רשמי, "מחר יחודשו ההריסות במזרח העיר". בעקבות כך הועברה פנייה לשגריר ארה"ב ולקוורטט, במטרה למנוע את המהלך

"מחר יחדש ראש עיריית ירושלים ניר ברקת את ההריסות באזורים שונים במזרח ירושלים" - כך אמר היום (שלישי) חבר מועצת עיריית ירושלים מאיר מרגלית. ממידע שהגיע לחברי מועצת העיר באופן לא רשמי, עיריית ירושלים מתכוונת לחדש את הריסת המבנים בשכונות שונות במזרח ירושלים, תוכנית אשר הוקפאה לפני חודש בעקבות לחץ ציבורי ובינלאומי.

"כרגע, יש בעיר הכנות לקראת יום של הריסות שייערכו מחר", אמר מרגלית. "בעקבות אופי המידע, איננו יודעים היכן הן יתבצעו". בתשובה לשאלה בדבר האפשרות לפעילות יזומה של העירייה בשכונת סילוואן, אמר מרגלית כי הוא מעריך שבסילוואן לא יתקיימו הריסות, אך הדבר נתון לשינוי בן רגע.

"בעקבות כך, פנינו לקונסול האמריקאי ולקוורטט בבקשה להפעיל לחץ על העירייה לא לבצע כל הריסה בעיר", הוסיף מרגלית, שטוען כי "יש לסיים אחת ולתמיד את הבנייה בעיר. אני סבור כי אין להרוס מבני מגורים לגיטימיים של תושבים במזרח העיר, ולכן עמדתנו העקרונית היא התנגדות לסוג כזה של פעילות. אני מקווה כי בקהילה הבינלאומית יטו אוזן לפנייתנו וימנעו את ההריסות מחר".

בעיריית ירושלים טענו כי אין כל פנייה מיוחדת בנושא ההריסה מחר. עם זאת בתגובתם לנושא נמסר כי עיכוב ההריסות נעשה בשל ההמתנה לאישור תקציב הפיתוח בעיר, ומשזה אושר – "חזרה העירייה לתיאום ההריסות כמקובל". "אין כל חדש בנושא ולא נעשתה כל פניה מיוחדת. עיריית ירושלים פועלת בתיאום עם משטרת ישראל לקיום צווי בית המשפט, במערב ומזרח העיר כאחד, על פי תוכנית העבודה השנתית. ההריסות התעכבו במשך מספר חודשים עד לאישור תקציב הפיתוח הכולל של ירושלים במשרד הפנים, הכולל בתוכו גם את התקציב המוקצה להריסות. לאחר אישור התקציב, העירייה חזרה לתיאום ההריסות כמקובל", נמסר מדובר עיריית ירושלים.

התכנית שעוררה סערה ציבורית

במסגרת תוכנית עיריית ירושלים לבנייה במזרח העיר, ישוחזר חלקו המערבי של מתחם גן המלך, ובחלקו המזרחי של המתחם יאושרו לבנייה בקומות הקרקע שטחי מסחר, מסעדות, סדנאות אומנים, חנויות למזכרות ואמנות מקומית. כמו כן, בחלקו המזרחי של המתחם יוקמו יחידות דיור, וכן תשודרג תשתית הכבישים, הביוב ושאר השירותים במקום. במתחם מתוכנן מבנה רחב היקף בו יוקמו בין השאר, כיתות לימוד, מעונות יום, גני ילדים, וחדר כושר.

התוכנית עוררה את זעמם של פעילי שמאל והתושבים הערבים בעיר, במיוחד בשכונת סילוואן בה מתכנן ראש העירייה ניר ברקת להקים פארק לאומי, גנים ציבוריים ומרכזי קניות. בחודשים האחרונים מקדמת עיריית ירושלים תכנית הקוראת להרוס את שכונת בוסתאן בסילוואן ולהפוך אותה לפארק לאומי ברוח בית שני משום שהמקום מהווה, לטענת היהודים במקום, המשך של עיר דוד ההיסטורית.

כתוצאה מהסערה הציבורית שעוררה התוכנית, ביקש במהלך החודש הקודם ראש הממשלה בנימין נתניהו מראש עיריית ירושלים ברקת להקצות פרק זמן נוסף כדי להגיע להבנות עם תושבי סילוואן בנוגע לפרויקט גן המלך המיועד להיות ממוקם בשכונה במזרח ירושלים. ברקת נענה לבקשת נתניהו ואמר כי ימשיך לעשות כל מאמץ למצות את המהלך מול התושבים בשכונה המזרח ירושלמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully