וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלב: לא נסכים שנבחרת ישראל תשחק בשבת

פנחס וולף

13.4.2010 / 14:54

יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט ח"כ זבולון אורלב: לא אעבור לסדר היום על כוונת נבחרת ישראל לשחק בליל שבת. מתכוון לפנות ליו"ר אופ"א, מישל פלאטיני שיסייע לשינוי מועדי המשחקים

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) הודיע היום (שלישי) כי הוא יפנה ליו"ר אופ"א מישל פלטיני, שלדבריו "ידוע כתומך וידיד של מדינת ישראל", בכדי לשכנע אותו לתמוך בדחיית המשחק של נבחרת ישראל שנקבע לליל שבת (שישי בערב). אורלב מתכוון גם לקיים דיון דחוף על הנושא בוועדה עם שובה של הכנסת מפגרת הפסח, בעוד שבוע וחצי.

לדבריו, "משחק של נבחרת ישראל בליל שבת הוא מבחן עליון לחיים המשותפים של דתיים וחילונים בישראל. לא מקובל עלי הניסוח שהנבחרת 'תיאלץ לשחק בימי שישי' בגלל תקנות אופ"א. גם באופ"א יודעים שלעם ישראל יש שבת. אקרא לשרת הספורט ולראשי ההתאחדות להפעיל את השפעתם באופ"א. היו כבר אילוצים יותר קשים, ואם נעמוד על דעתנו, גם באופ"א יבינו שערך השבת הוא ערך חשוב בעינינו".

אורלב הסביר כי, "אין מדובר פה בכפייה דתית, אלא בייצוג של מדינת ישראל ובאחד הסמלים שלה. בעולם כולו כתבו והתפעלו כשנשיא המדינה שמעון פרס הלך ברגל בשבת מרחק גדול על מנת להשתתף בטקס פתיחת האולימפיאדה בסין ללא חילול שבת. עם שמכבד את סמליו מעורר כבוד. אם ההתאחדות תנקוט עמדה נחושה מול אופ"א, הם יבינו ששבת היא לא נושא למיקוח. גאווה לאומית זה לא רק לנצח במשחק, אלא גם לעמוד על זכותך לכבד את המורשת שלך. לא אעבור לסדר היום אם ההתאחדות לא תשנה את עמדתה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully