וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נצטרף למועדון הגרעין בתוך חודש

רועי כ"ץ, וושינגטון

13.4.2010 / 14:42

בכיר בוועדה לאנרגיה אטומית של אירן הודיע כי ארצו תצטרף בתוך חודש למועדון הגרעין, בניסיון להרתיע מפני תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין שלה. "אף מדינה לא תחשוב על תקיפה באירן אחרי שנצטרף למועדון הגרעין"

בכיר בסוכנות הגרעין האירנית הודיע היום (שלישי) כי אירן תצטרף בתוך חודש ל"מועדון הגרעין". "אף מדינה לא תחשוב על תקיפה באירן אחרי שאירן תצטרף למועדון", אמר סגן ראש הסוכנות לנושאי מחקר בהזאדי סולטני. בהזאדי אף ציין את בניית שני הכורים לאנרגיה גרעינית בעיר ארק שבמרכז אירן, ואמר כי 70% מבנייתם כבר הושלמה.

"אנו לא מתכוונים להשתמש באנרגיה גרעינית למטרות שלום על מנת לייצר חשמל ואנרגיה בלבד. הצעד הבא שלנו יהיה הרחבת השימוש בטכנולוגיה למטרות אחרות, כדי שמזון, חלבונים וירקות יישמרו למשך זמן רב יותר ובאיכות גבוהה יותר באמצעות קרינה". הוא הוסיף שהטכנולוגיה תביא לפיתוח כלכלי באירן.

בכיר במערכת הביטחון הישראלית אמר אתמול לשליח וואלה! חדשות בשולי ועידת הגרעין בוושינגטון, כי "מאז מרוץ החימוש בין ארצות הברית לברית המועצות לא נראה מאמץ גרעיני כמו של אירן. פירמידות הצנטריפוגות במתקני הגרעין של אירן מזכירות תמונות ממרכזי הפיתוח והמחקר של הסובייטים. מדובר במחקר ופיתוח מתקדם, מספר הצנטריפוגות מלמד שהיום בו אירן תשים את היד על מספיק חומר בקיע אינו רחוק".

מוקדם יותר היום הבהירה סין כי היא מעוניינת שפעולות מועצת הביטחון נגד אירן יקדמו פתרון דיפלומטי למשבר הגרעין. בשיחה עם עיתונאים לאחר פגישתם של נשיא סין הו ג'ינטאו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה בוושינגטון, אמרה דוברת משרד החוץ הסיני ג'יאנג יו כי סנקציות נגד אירן אינן הפתרון למשבר הגרעין האירני. זאת, למרות שלדברי בכיר אמריקאי, הנשיא הו אמר לנשיא אובמה כי ממשלתו תשתתף בניסוח החלטת מועצת הביטחון שתלחץ על אירן לגבי תכנית הגרעין שלה.

עם זאת, בתום הפגישה אמרו גורמים בממשל האמריקאי כי הנשיא הסיני לא הביע התחייבות לתמוך בצעדים שארצות הברית מחשיבה כחמורים דיים כדי להכריח את אירן לשנות את תכנית הגרעין שלה, כך דיווח "הניו יורק טיימס".

בתגובה לדבריה של ג'יאנג, אמר דובר משרד החוץ האירני רמין מהמנפרסט כי הוא לא מאמין שסין קרובה לאישור סנקציות חדשות נגד אירן. "אנו לא מאמינים שהדברים הללו מאשרים את הדברים האמריקאיים או שפירוש הדבר שסין תשתף עמם פעולה בכל סוג של פעולה לא מוצדקת נגד אירן". מהמנהפרסט אף הזהיר מפני השלכות כלכליות נגד מדינות שיטילו סנקציות נגד אירן.

לפי ג'יאנג, סין תומכת באסטרטגיה דו-ערוצית לפיה יימשך הדיאלוג עם אירן בזמן שנשקלת הטלת סנקציות נוספות. "הפעולות של מועצת הביטחון של האו"ם אמורות לתרום להקלת המצב ולפתור את נושא הגרעין בצורה הולמת בעזרת דיאלוג ומשא ומתן", אמרה גי'אנג. "אנו תומכים בהגנה על משטר בינלאומי למניעת הפצת נשק גרעיני, ובשלום ויציבות במזרח התיכון, ומתנגדים לקיומו של נשק גרעיני באירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully