וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דב רוצה לקשר אתכם לחו"ל

אמיר טייג

13.4.2010 / 14:39

פרטנר עתרה הבוקר לבג"ץ בדרישה להורות למשרד התקשורת לפתוח לתחרות את שוק השיחות לחו"ל, בהתאם ליוזמה שקידם השר הקודם בהתאם להמלצות ועדת גרונאו

נגמרה הסבלנות של חברת הסלולר פרטנר לסחבת של משרד התקשורת. פרטנר הגישה הבוקר לבג"ץ עתירה כנגד אי החלטת המשרד לגבי מתן אישור לחברה לפעול בשוק השיחות לחו"ל. "עניינה של עתירה זו הוא סירוב שר התקשורת לתת לפרטנר רישיון להפעיל שירותי תקשורת בינלאומיים ולספקם לציבור. קרי, רישיון לספק לציבור שירותי שיחות בינלאומיות", נכתב בפתח העתירה.

הטענות של פרטנר נגד משרד התקשרות מתרכזות סביב שלוש סוגיות. פרטנר טוענת כי ועדת גרונאו קבעה כי יש לתת לחברות הסלולר אשרות לקבלת רישיון לספק שיחות לחו"ל בתנאי ששיטת החיוג תשתנה ותהיה זהה לשיטה הקיימת כיום בטלפון הקווי. למרות המלצה זו החליט שר התקשורת הקודם אריאל אטיאס להתנות את הרישיון במילוי תנאי נוסף וקבע שעד שלא יהיו מפעילים וירטואליים בישראל לא יקבלו מפעילי הסלולר רשיון לשיחות לחו"ל. באותה נשימה עיכב אטיאס את מתן הרישיון למפעילים וירטואלים. החברה טוענת כי החלטה זו נעשתה ללא הפרוצדורות הנדרשות של שימוע.

טענה נוספת של פרטנר היא שההחלטה שלא לאפשר לה לפעול בשוק השיחות לחו"ל מונעת את הרחבת התחרות. כלומר יוצרת פגיעה בצרכן שאינה סבירה. עוד טוענת פרטנר כי במצב השוק הנוכחי, יש לפרטנר חיסרון אסטרטגי בשל האסור שחל עליה להחזיק בחברת שיחות לחו"ל. בפרטנר טוענים כי לשתי המתחרות שלה זיקה מובהקת לחברות בשוק השיחות לחו"ל. סלקום היא חברה אחות של נטוויז'ן ופלאפון היא חברה אחות של בזק בינלאומי. זיקה זו מעניקה לסלקום ופלאפון יתרון מול פרטנר, כך על פי טענותיה.

העתירה הוגשה נגד משרד התקשורת והשר, ונגד מפעילות השיחות לחו"ל 013 נטוויז'ן, 012 סמייל, בזק בינלאומי ואקספון 018.

יש לציין כי לפני כחצי שנה אסר משרד התקשורת על פרטנר לרכוש את 012 סמייל וזאת למרות שהצעתה היתה הגבוה ביותר. איסור זה היה אחד התמריצים של החברה לחפש את עזרת בג"ץ. עם זאת, רכישת 012 סמייל, אשר נרכשה בינתיים על ידי אמפל של יוסי מימן, אינה על הפרק. בפרטנר מקווים להקים פעילות שיחות לחו"ל בעצמם, וזאת לאחר שבתחילת 2009 השיקו פעילות שירותי אינטרנט (ISP).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully