וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים זרים חשודים שניהלו קרבות תרנגולים

איילה חננאל

13.4.2010 / 14:34

ארבעה עובדים זרים מתאילנד עוכבו לחקירה לאחר שנתפסו מנהלים קרב תרנגולים ראוותני לכבוד חג המים התאילנדי. "הם ארגנו קרב גדול בו נכחו כ-150 עובדים זרים וכ-20 עופות"

ארבעה עובדים זרים מתאילנד עוכבו הבוקר (שלישי) לחקירה ומתוכם שניים אף נעצרו בחשד שארגנו קרבות תרנגולים ליד נתניה. בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל על קרבות תרנגולים מתוכננים ביישוב ניצני עוז, יצא מבצע משותף של המשטרה הירוקה, משרד החקלאות והמשטרה במטרה לעצור את הקרבות.

מדובר בזן מיוחד של תרנגולים, המיועדים, עפ"י התרבות התאילנדית לקרבות. את הזן התאילנדי מגדלים בישראל לאחר שאת הביצים הבריחו מתאילנד. לקראת התחרות, לתרנגולים מוזרקים תרופות וממריצים שונים כדי להגביר את אופן הלחימה. במקום נתפסו 7 תרנגולים, תרופות וחומרים ממריצים. התאילנדים הועברו לחקירה ומחכים כעת למתורגמן.

היום, חג המים לתאילנדים התכנסו כולם ביישוב, שם תחמו טריטוריה מיועדת לקרבות, סביב רגלי התרנגולים קשרו סכיני גילוח, והתרנגולים נלחמים זה בזה עד מוות.

תעשייה שלמה של הימורים

שאול מימון, קצין מטה בע"ח של מדור הגנת הסביבה באגף המבצעים, מספר כי "זו פעם ראשונה שנחשפנו לתופעה של קרבות תרנגולים ובעקבות המידע שקיבלנו במהלך חקירה, גילינו כי מדובר בתעשייה שלמה שמתנהלת בארץ וכי בתרבות התאילנדית קרבות תרנגולים הם דבר נהוג. מזה מספר שנים נוהגים חברי הקהילה להבריח אפרוחים מתאילנד. מדובר ממש בזן מיוחד שנועד לסיים את חייו באותם קרבות אכזריים והם אף נוהגים למכור ולסחור בהם בינם לבין עצמם".

מימון אף הוסיף כי "מחירו של תרנגול בוגר יכול להגיע עד 5,000 שקלים אם הוא זוכה בקרב". להערכתו קיימים מאות עופות מסוג זה ברחבי הארץ וסביב לקרבות התרנגולים ישנה למעשה תעשייה שלמה של הימורים במאות אלפי שקלים.

"לקרבות התרנגולים ישנם חוקים ויש שופט. התרנגולים מושלכים לזירה סגורה בתיל ולרגליהם, קושרים תערים של סכיני גילוח. הקרב בין התרנגולים מוכרע כאשר אחד מהם מת, בורח או במקרים בהם אין הכרעה, התרנגול שהצליח לתלוש למתחרו הכי הרבה נוצות, הוא המנצח. מאחר והיום חגגו התאילנדים את חג המים המסורתי, הם ארגנו קרב תרנגולים גדול בו נכחו כ-150 עובדים זרים וכעשרים עופות. הצלחנו לתפוס 7שבעה מהעופות ולעכב לחקירה ארבעה תאילנדים", סיפר מימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully