וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון: לחשוף מועמדי לאומי

גלעד גרוסמן

13.4.2010 / 12:46

התנועה עתרה לבג"ץ בדרישה לחשוף את שמות כל המועמדים לדירקטורים בבנק לאומי, וכן לקבלת הפרוטוקולים והנימוקים המלאים שהובילו להחלטת הוועד הציבורי לאשר מועמדים

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבג"ץ בדרישה לחשוף את שמות כל המועמדים לדירקטורים בבנק לאומי, וכן לקבלת הפרוטוקולים והנימוקים המלאים שהובילו להחלטת הוועד הציבורי לאשר מועמדים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון ונדאל חאיק, נטען כי ביש לאפשר לציבור לעמוד על השיקולים והנימוקים שעמדו בבסיס החלטות הוועדה הציבורית, כדי שניתן יהיה לקיים דיון ציבורי "אודות התאמת המועמדים לאחד הגופים המשפיעים והמשמעותיים ביותר במשק הישראלי, הכול בהתאם לעקרונות השקיפות, חופש המידע וזכות הציבור לדעת".

האסיפה הכללית המיוחדת לבחירת הדירקטורים צפויה להתכנס בימים הקרובים. לטענת התנועה העתירה עלולה להיות מסוכלת והפגם המינהלי עלול להישאר בלתי מתוקן אם לא יינתנו צווי ביניים שיורו לבנק להימנע מקבלת כל החלטה בעניין בחירת דירקטורים, להקפיא כל החלטה בנושא, וכן להימנע מנקיטת כל צעד בנושא עד לבירור העתירה.

התנועה פנתה בעבר לוועדה בבקשה לקבל את הפרוטוקולים מישיבותיה, אולם נענו ש"הפרוטוקולים של הועדה אינם ניתנים לפרסום או להפצה". לפני כחודשיים עתרה התנועה לבג"ץ נגד הכוונה למנות את מנכ"ל הבנק, גליה מאור, לתפקיד דירקטור. לאחר שמאור הסירה את מועמדותה, בוטלה העתירה, מבלי שהורה בית המשפט על פרסום שמות המועמדים הנוספים והפרוטוקולים של הוועדה.

כעת דורשים בתנועה לקבל גם את המידע הזה. "שאלות ותהיות סביב זהותם של המועמדים מטעם המדינה לתפקיד דירקטור בבנק לאומי לישראל בע"מ, תפקיד ציבורי בעל השפעות ישירות על המשק הישראלי, מילאו את החלל הציבורי במדינה בחודשים האחרונים", נכתב בעתירה. "ביקורת ציבורית ודיון ציבורי עמוק ויסודי אפשריים רק מקום בו מפורסמים שמות המועמדים, פרוטוקולי הדיונים בנוגע למועמדים והן השיקולים והנימוקים שעמדו בבסיס החלטות המשיבים 'להכשיר' את מועמדותו של מועמד כזה או אחר. המצב הנוכחי בו מפורסמים רק שמותיהם של המועמדים הסופיים שעברו את המסננת של הוועדה אינו מאפשר דיון כזה והוא בבחינת 'מעט מדי, מאוחר מדי'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully