וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

13.4.2010 / 12:03

כמה זמן כלבה בהריון, ומה עושים עם פשפשים שלא עוזבים? ווטרינר הבית של פורינה, ד"ר איל נחמיאס, עונה לכם

לכלב שלי יש המון פרעושים. קניתי לו קולר מיוחד וגם שמפו, אך זה לא עוזר. אני גם מספרת אותו וגם זה ללא הועיל. מה עוד ניתן לעשות כדי להעלים את הפרעושים?

צריך לדעת כי פרעושים לא חיים רק על הכלב, אלא עולים עליו רק לצורך הארוחות (מוצצים דם). לשם השוואה, הסביבה היא המלון והכלב הוא רק חדר האוכל. משום כך במצב בו יש נגיעות קשה ככל הנראה יש גם נגיעות קשה של הסביבה. ללא טיפול סביבתי לא תצליחו להיפטר מהצרה הזו. חשוב להזמין הדברה ולבצע עם חומר נגד הזחלים. יש לבצע הדברה סביבתית לפחות פעמיים בהפרש של שבועיים, רצוי להיוועץ לשם כך במדביר ובהתאם לחומרים איתם עובד.

לכלב שלי יש פצעים באוזניים וכל הזמן יש לו שם זבובים. רציתי לדעת מה אפשר לעשות כדי לרפא לו את הפצעים, ולהעיף את הזבובים?

ראשית אפשר וחשוב לטפל סביבתית בבעיית הזבובים. אפשר לעשות שימוש במלכודות צרצר למשל, ועוד כל מיני שיטות להדברת זבובים. לאזניים אפשר למרוח משחה נגד זבובים הנמכרת במרפאות כמשחה לסוסים. אפשר גם לעשות משהו מאולתר –לכתוש כדור נפתלין ולערבב במעט וזלין, ולמרוח על האזניים של הכלב. הזבובים ניזונים מארוחות דם ומוצצים דם מהורידים שבהיקף האוזן. אם מורחים מסביב על ההיקף אפשר להגיע לטיפול טוב.

שלום, רציתי לדעת מה גורם לכלב לגהק. הכלבה שלי נשכבת מדי פעם כשהבטן שלה קופצת, כמו גיהוקים, וזה מפחיד מאוד. מה גורם לה לגהק?

אני מניח כי מדובר בגורה, גורים לרוב סובלים מכיווץ של הסרעפת שמתבטא בגיהוק. מדובר בתופעה נורמלית שלרוב חולפת כעבור גיל 7-8 חודשים.

שלום דוקטור. הכלבה שלי היום הייתה בזיווג. רציתי לדעת איך אפשר לדעת אם היא נכנסה להריון, וכמה זמן היא אמורה להיות בהריון, אם בכלל. אם כן, זה משנה מה סוג האוכל שלה? אולי צריך לשנות את סוגו?

הריון ניתן לבדוק לאחר 4 שבועות מהזיווג האחרון בעזרת בדיקת אולטרא סאונד. הבדיקה מסייעת לזהות את העוברים ואת מספרם. הריון כלבה נמשך לרוב כ-62-63 יום בממוצע, והספירה היא מהזיווג האחרון. אם זאת יתכנו טווחים של 58-70 יום. ריבוי גורים עשוי לגרום ללחץ וקיצור הזמן . מיעוט גורים עשוי להוביל להריון ממושך יותר.

לגבי תזונה, אין צורך לשנות אותה עד השבוע ה-6 להריון, ורק בשבועיים האחרונים לעבור למזון מרוכז יותר כמו מזון גורים או לכלבים במאמץ, למשל מזון לכלבי עבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully