וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ הנבחר בהונגריה: נילחם בימין הקיצוני

טליה שחר

13.4.2010 / 10:17

רה"מ הבא של הונגריה אמר כי הוא אינו מרוצה מעליית מפלגת הימין הקיצוני "יוביק" והבטיח להגן על המדינה מפניה. "הדמוקרטיה במדינה הזאת עדיין חזקה כדי להגן על עצמה"

ראש הממשלה הנבחר של הונגריה ניסה להפיג את המתח הפוליטי במדינה לאחר ההישג המדהים של מפלגת הימין הקיצוני בבחירות והבטיח אתמול (שני) להגן על המדינה מעלייתה של מפלגת "יוביק". המפלגה הפכה לשלישית בגודלה במדינה, תוך שימוש בסיסמאות אנטישמיות ואנטי-צועניות על רקע המיתון הכלכלי הכבד בהונגריה.

"ככל שהממשלה תהיה טובה יותר, כך תהיה פחות שחיתות, ופחות סיבות לשנוא את האליטה הפוליטית", אמר ויקטור אורבן, ראש מפלגת "פידז" שזכתה בניצחון מוחץ בסיבוב הראשון בבחירות שנערך ביום ראשון. אורבן הוסיף כי הוא מאוד לא מרוצה מעלייתה של "יוביק", שזכתה ל-17% מהקולות. "לא נאפשר לאף מפלגה רדיקלית לפגוע בחוק ובסדר במדינה", אמר אורבן לכתבים. "הדמוקרטיה במדינה הזאת עדיין חזקה דיה כדי להגן על עצמה". אורבן הוסיף כי הוא יעמיד את קיצוץ המסים והגברת הצמיחה בראש סדר העדיפויות של ממשלתו.

גאבור וונה, מנהיג מפלגת "יוביק" הבטיח לנהל "פוליטיקה מאוד ברורה ומרהיבה". בין היתר, אמר כי ילבש לטקס פתיחת מושב הפרלמנט את התלבושת השחורה של זרוע המשמר של מפלגתו, האסורה על פי חוק. בתגובה אמר אורבן כי כל הפרה של החוק במדינה תטופל בחומרה. "יש חוקים ברורים בהונגריה", אמר אורבן ל"טיימס" הלונדוני. "כולם חייבים לפעול לפיהם, גם חברי פרלמנט".

עלייתה של יוביק בשנים האחרונות מקצוות הקשת הפוליטית למרכז הבמה, נשענה על מסר לאומני קיצוני נגד צוענים ויהודים. המפלגה ניצלה את התפיסה הגזענית במזרח-אירופה נגד צוענים, הרואה בהם כגנבים שמתחמקים מעבודה וחיים על קצבאות ממשלתיות. בנוסף, "יוביק" טענה כי הונגריה נשלטת על ידי יהודים מושחתים, וכינתה את בודפשט "יודאפשט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully