וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "תקיפה ישראלית באירן - אסון"

רועי כ"ץ, וושינגטון

13.4.2010 / 7:59

נשיא צרפת התייחס בראיון ל-CBS לסוגיית הגרעין האירני והסנקציות המתוכננות נגד אירן. "הפיתרון הטוב ביותר הוא הסכמה במועצת הביטחון, אך לא במחיר שההחלטה שתתקבל תהיה חסרת שיניים". לגבי תקיפה ישראלית אמר סרקוזי: "אני לא רוצה אפילו לחשוב שזה אפשרי, זה יהיה אסון"

מנהיגי העולם נמצאים כעת בוושינגטון בפסגת ועידת הגרעין העולמית וההתבטאויות לגבי תוכנית הגרעין האירני והחשש מפני תקיפה ישראלית מגיעות בקול רם. הפעם זהו נשיא צרפת ניקולא סרקוזי שהתייחס לסוגיה במהלך ראיון שהעניק לרשת CBS.

הנשיא הצרפתי אמר כי "אני חושב שהעובדה שאירן עשויה להשיג נשק גרעיני ביחד עם ההצהרות שמביעים מנהיגיה נגד ישראל, שהינה מדינה דמוקרטית, היא מסוכנת ואינה מקובלת. נשיא ארצות הברית ברק אובמה מנסה להבהיר לעם האירני כי הם אינם המטרה בסנקציות המתוכננות אלא המנהיגים של האומה האירנית, ולסבלנות של כולם יש גבול".

סרקוזי התייחס לסנקציות המתוכננות ולאי ההסכמה בקרב חברי מועצת הביטחון לגביהם. "הפיתרון הטוב ביותר הוא כמובן הסכמה מלאה במועצת הביטחון, אך לא בכל מחיר. לא במחיר שההחלטה שתתקבל תהיה 'חסרת שיניים' ולא תשיג את התוצאה הרצויה".

סרקוזי נשאל בראיון עד כמה הוא מודאג לגבי תקיפה ישראלית של מתקני הגרעין באירן וענה כי מעשה שכזה יהיה אסון. "אני לא רוצה אפילו לחשוב שזה אפשרי, זה יהיה אסון אם זה יקרה והדרך הטובה ביותר למנוע זאת היא לנקוט באמצעים כדי להבהיר לישראל שהעולם מחוייב לביטחונה. ישראל מצידה צריכה לבצע את המאמצים הנדרשים כדי להביא להסכם שלום עם שכניה הפלסטינים".

בתוך כך אמר הלילה נשיא סין הו ג'ינטאו כי ארצו תסייע לפעול לגיבוש סנקציות נגד תוכניתה הגרעינית של אירן. הנשיא הסיני נועד עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בשולי וועידת הגרעין שנפתחה בוושינגטון אמש.

לקראת הפגישה אף אמר גורם בבית הלבן כי "הגעתו של נשיא סין הופכת את הוועידה הגרעינית למשמעותית ביותר". על פי הערכות בוועידה, הדברים נועדו על מנת להחמיא לסינים ולהדגיש את תפקידה הקריטי של בייג'ינג בוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully