וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תסייע להגביר את הלחץ על אירן

רועי כ"ץ, וושינגטון

13.4.2010 / 0:57

נשיא סין הו ג'ינטאו העניק רוח גבית למאמצי ארה"ב לגבש סנקציות נגד אירן. הו הביע את דאגתו מהגרעין האירני בוועידת הגרעין בוושינגטון. לסין זכות ווטו במועצת הביטחון של האו"ם

נשיא סין הו ג'ינטאו אמר הלילה (שלישי) כי ארצו תסייע לפעול לגיבוש סנקציות נגד תוכניתה הגרעינית של אירן. הנשיא הסיני נועד עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בשולי וועידת הגרעין שנפתחה בוושינגטון אמש.

לקראת הפגישה אף אמר גורם בבית הלבן כי "הגעתו של נשיא סין הופכת את הוועידה הגרעינית למשמעותית ביותר". על פי הערכות בוועידה, הדברים נועדו על מנת לחמיא לסינים ולהדגיש את תפקידה הקריטי של בייג'ינג בוועידה.

לדברי ג'פרי ביידר, יועצו הבכיר של אובמה לענייני סין, הו אמר שסין "שותפה לדאגות האמריקאיות מפיתוח תוכנית הגרעין האירנית".

ביידר הוסיף ש"ההחלטה תבהיר לאירן מה תהיה העלות של המשך פיתוח תוכניתה הגרעינית תוך הפרת מחויבויותיה. לדבריו, "הסינים שותפים פעילים בדיונים".

עוד אמר ביידר, שהמנהיגים הסכימו שנציגי המשלחות משתי שהמדינות יחלו לעבוד על החלטה במועצת הביטחון בדרך להטלת סנקציות נוספות על טהרן, "וזה בדיוק מה שאנחנו עושים". דובר במשרד החוץ הסיני הוסיף עם זאת, שעמדתה של סין נותרה כי יש לקיים עם אירן דיאלוג ומשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully