וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במערכת הביטחון: "אירן קרובה לנשק גרעיני"

רועי כ"ץ, וושינגטון

12.4.2010 / 23:16

לדבריו, מאז מרוץ החימוש בין המעצמות בתקופת המלחמה הקרה, "לא נראה מאמץ גרעיני כמו של אירן". מוקדם יותר שלח שר הביטחון אזהרה לאירן ואמר שישראל לא תהסס לפעול

"מאז מרוץ החימוש בין ארצות הברית לברית המועצות לא נראה מאמץ גרעיני כמו של אירן", כך אמר הערב (שני) בכיר במערכת הביטחון הישראלית לשליח וואלה! חדשות בשולי ועידת הגרעין בוושינגטון. הוא הוסיף כי "פירמידות הצנטריפוגות במתקני הגרעין של אירן מזכירות תמונות ממרכזי הפיתוח והמחקר של הסובייטים. מדובר במחקר ופיתוח מתקדם, מספר הצנטריפוגות מלמד שהיום בו אירן תשים את היד על מספיק חומר בקיע אינו רחוק".

מוקדם יותר הערב שלח שר הביטחון אהוד ברק אזהרה לאירן. בטקס שחתם את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה שהתקיים בקיבוץ יד מרדכי הצהיר ברק כי "ליהודים הפעם יש אופציה, יש ניסיון ויכולת מוכחת, ואנו לא נהסס לפעול כנגד מי שיאיים על קיומו של העם היהודי".

ברק הזהיר מפני הסלחנות שמגלה העולם כלפי הצהרותיה של אירן ואמר: "לצערנו, גם בעת הזאת נאלץ העם היהודי להילחם על קיומו. הגזענות האנטישמיות והטרור לא פסו מהעולם. עובדה זו אינה מפתיעה, והיא תולדה של אווירה פייסנית נגד מכחישי השואה ובראשם נשיא אירן, הקורא להשמדת ישראל. מול אלה נמצאת ישראל כחומה בצורה".

בתוך כך, נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב התריע כי אם אירן תותקף יתרחש אסון עולמי, וייתכן כי הוא יכלול שימוש בנשק גרעיני. את הדברים אמר מדבדב בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאי ABC. הנשיא הרוסי הוסיף ואמר בעניין תקיפה ישראלית באירן: "זה התסריט הגרוע ביותר האפשרי, משום שכל מלחמה פירושה אובדן חיי אדם. אם ייווצר עימות כזה, אפשר לצפות לכל דבר, כולל שימוש בנשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully