וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאובמה: אוקראינה תסלק אורניום משטחה

רועי כ"ץ, וושינגטון

12.4.2010 / 22:00

ראש ממשלת אוקראינה הבטיח לנשיא ארה"ב, כי מדינתו תסלק משטחה עודפי אורניום מועשר עד 2012. גורם בממשל האמריקאי: "ארגוני טרור מחפשים נשק גרעיני במדינות ברה"מ לשעבר"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת אוקראינה מיקולה אזרוב הגיעו הערב (שני) להבנה בפגישתם במסגרת ועידת הגרעין הנערכת בוושינגטון, לפיה אוקראינה תסלק משטחה עודפי אורניום מועשר עד 2012 בעזרתה הכלכלית והטכנית של ארה"ב. לאוקראינה יש לפחות 90 קילו אורניום מועשר בשטחה שיסולק עד 2012, כמות המספיקה על פי הממשל האמריקאי לייצור מספר לא מבוטל של פצצות גרעין.

ג'ון ברנן, יועץ הנשיא אובמה לענייני ביטחון פנים, אמר כי ההסכם עם אוקראינה חשוב בגלל ההבנה שארגוני טרור פונים למדינות ברה"מ לשעבר כדי להשיג חומרים גרעיניים וידע. בתדרוך בבית הלבן נמסר כי "אל קאעדה מנסה להשיג נשק גרעיני בחמש עשרה השנים האחרונות. יש עדויות כי בשנת 1994 בן לאדן ניסה להשיג אורניום בסודן".

לדברי הממשל, "רוב הפעילות של אל קאעדה עוסקת ברכישת חומרים גרעיניים דרך ארגוני פשיעה, לרוב מחבר העמים לשעבר, אך הפעילות היא חוצת יבשות ומדינות. אל קאעדה נחושים להשיג נשק גרעיני. זה אתגר גדול לבחון על פני הגלובוס כולו את המאמץ של בין לאדן להשיג נשק אב"כ".

בבית הלבן סיפרו כי בסיור שעשה הנשיא אובמה באוקראינה בהיותו סנאטור הוא ביקר במרכז מחקר בו החזיקו מבחנות עם אנטרקס במקרר, דבר המלמד על בעיית הפיקוח על נשק אב"כ. "ארה"ב מבינה שבמצב כלכלי קשה של מדינה, עובד עם בעיות כלכליות קשות יכול למכור חומר או ידע תמורת כסף", אמרו בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully