וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: ישראל מבצעת טיהור אתני נגד הפלסטינים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.4.2010 / 21:22

נשיא סוריה נועד עם מזכ"ל הליגה הערבית וקרא לו "לגבש עמדה אחידה וברורה" בעקבות צווים צבאיים חדשים המאפשרים לישראל לגרש רבבות פלסטינים מהגדה המערבית

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא נפגש היום (שני) בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד ודן עמו במצב במזרח התיכון ובדרכים ליישם את החלטות ועידת הליגה הערבית. סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה כי אסד הדגיש בפני אורחו את הצורך "לגבש עמדה אחידה וברורה כלפי מדיניות הטיהור האתני שמבצעת ישראל נגד הפלסטינים". בנוסף סיכמו השניים, כי "יש להמשיך ולתמוך במאבק תושבי ירושלים המזרחית להפסקת ייהוד העיר".

עמרו מוסא נועד גם עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ודן עמו בעימות הישראלי-פלסטיני וכן בדרכים לגבש הסכם פיוס בין פתח לחמאס. בכיר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, אמר לאתר החדשות הפלסטיני "קודס-נט", כי משעל ביקש ממוסא לפנות למדינות ערב בבקשה שיסייעו לפלגים הפלסטינים להתגבר על המכשולים ולחתום על הסכם פיוס.

"משעל אמר למוסא כי חמאס מעוניין לחתום על הסכם הפיוס שגיבשה מצרים אם הערותיו יילקחו בחשבון", הוסיף א-רישק. הוא גילה עוד שבפגישה בין משעל למוסא, שארכה שעה וחצי, דנו הצדדים גם בצו הצבאי החדש המאפשר לישראל לגרש פלסטינים מהגדה המערבית: לדברי א-רישק, "הצו הישראלי הוא סטירת לחי בפניו של הנושא והנותן הפלסטיני ובפני העמדות הערביות".

במסיבת עיתונאים שקיים בתום הפגישות אמר מוסא כי דן עם הבכירים הסורים והפלסטינים שעימם נפגש בהחלטות שיש לנקוט כדי להיאבק בצעדים הישראלים שמטרתם לגרש פלסטינים מהגדה המערבית. הוא אמר שצעדים אלו "מעמיקים את המתיחות בין הצדדים ומציבים מכשולים בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully