וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: לא נהסס לפעול נגד המאיימים להשמידנו

רמי שני

12.4.2010 / 20:40

בעצרת שחתמה את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה הצהיר שר הביטחון כי ישראל לא תהסס לפעול נגד מי שמאיים על קיומה, וקרא לכוחות הנאורים להתאחד מול אירן

מערכת וואלה!

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: דורון שטיין)

"ליהודים הפעם יש אופציה, יש ניסיון ויכולת מוכחת, ואנו לא נהסס לפעול כנגד מי שיאיים על קיומו של העם היהודי". כך הצהיר הערב (שני) שר הביטחון אהוד ברק בטקס בקיבוץ יד מרדכי שחתם את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

ברק הזהיר מפני הסלחנות שמגלה העולם כלפי הצהרותיה של אירן ואמר: "לצערנו, גם בעת הזאת נאלץ העם היהודי להילחם על קיומו. הגזענות האנטישמיות והטרור לא פסו מהעולם... עובדה זו אינה מפתיעה, והיא תולדה של אווירה פייסנית נגד מכחישי השואה ובראשם נשיא אירן, הקורא להשמדת ישראל. מול אלה נמצאת ישראל כחומה בצורה".

לדברי שר הביטחון, "צה"ל וכוחות הביטחון הם שעושים את ההבדל. ליהודים הפעם יש אופציה, יש ניסיון ויכולת מוכחת, ואנו לא נהסס לפעול כנגד מי שיאיים על קיומו של העם היהודי. אנו, ששילמנו מחיר דמים הפקנו לקח ממלחמת העולם השנייה, קוראים לטובות בידידותינו לנהוג בדרך זו. ותרנות ופייסנות מתפרשות אצל עריצים וצוררים בדרך אחת: חולשה. מנהיגים מסוג זה מבינים שפה אחת בלבד: כוח מגובה בעצמה מוסרית. מול דיקטטורות אפלות, מוטב לכוחות הנאורים להתאחד, ובאלה יש לטפל בנחישות ועקביות".

ברק התייחס גם לתהליך המדיני ואמר: "אנו מחויבים לפעול לשמור על ביטחון ישראל ללא פשרות, ומנגד להמשיך להפוך כל אבן, ולהאבק על השגת השלום המיוחל ברוח מפת הדרכים ושתי מדינות לשני עמים. הסכם שיבטיח רוב יהודי מוצק לדורות, בגבולות ברורים, להגעה לקץ הסכסוך והתביעות".

"לשם כך", הבהיר ברק, "נדרש שיתוף פעולה עם המערכת האזורית והעולמית. ומעל לכל שיתוף פעולה הדוק עם ארצות הברית. בשעות של הכרעות גורליות ואמיצות, כוחנו באחדותנו. אך הדבר מצריך איחוד שורות, הרחבת בסיס הממשלה והסכמה לאומית רחבה. עלינו לבחון את הדרך לעשות זאת למען המשך סגסוגו של המפעל הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully