וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ על ברזילי: לא מעוניין במשבר קואליציוני

13.4.2010 / 1:00

אחרי שבועות של לחץ ציבורי כבד, הכריע נתניהו כי חדר המיון הממוגן בביה"ח באשקלון ייבנה באתר המקורי ולא יועתק לאתר חלופי. עם זאת, הבהיר: "אני רוצה להמשיך בשיתוף הפעולה עם סיעת יהדות התורה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אמש (שני) את הדרג המקצועי במשרד הבריאות להיערך לבניית חדר המיון הממוגן של בית החולים ברזילי באשקלון באתר המקורי שנקבע. זאת חרף הימצאות קברים באתר. ראש הממשלה אמר כי יש לתת עדיפות לשיקולי הביטחון ולא לדחות את ההחלטה בעניין. נתניהו הביע תקווה שהחלטתו לא תגרום לזעזוע בקואליציה. למקורביו אמר כי, "אני רוצה להמשיך בשיתוף הפעולה עם סיעת יהדות התורה, במקביל אני נחוש בהחלטתי לגבי חדר המיון בבית החולים ברזילי".

מלשכת נתניהו נמסר כי, "ראש הממשלה קיבל החלטה זו בהסתמך על בחינה מקצועית, שבוצעה על ידי צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובהתאם להחלטת הממשלה. כזכור, החלטת הממשלה המקורית היתה לעכב את התחלת ההליכים לבניית חדר המיון למשך חודש ימים כדי לאפשר בחינה מקצועית של הסוגיות השונות".

לדברי לשכת ראש הממשלה, ההחלטה נבעה ממספר סיבות מקצועיות: "עדיפות למיגון תת קרקעי על פני מיגון עילי, סמיכות חדר המיון לבית החולים כאשר האתר המקורי קרוב יותר". בנוסף, נמסר מהלשכה כי האתר המקורי זמין יותר להקמה מהירה משום שלגביו יש כבר היתרי בנייה, יהיה חסכון בעלויות הבנייה, והקמת חדר המיון באתר המקורי תאפשר הקמה מיידית של מחלקת ילדים שתוכננה בצמוד אליו, תוך הישענות על מערכות חדר המיון.

ליצמן יכנס את יהדות התורה

סגן שר הבריאות ויו"ר מפלגת יהדות התורה יעקב ליצמן הגיב לדברים ומלשכתו נמסר כי עמדתו ידועה ולא השתנתה, והיא נגד העתקת הקברים. "בימים הקרובים יבקש ליצמן לכנס את יהדות התורה ולהחליט כיצד לנהוג", נמסר. יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל ד"ר לאוניד אידלמן בירך את החלטתו של ראש הממשלה. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר ד"ר אידלמן כי "ההחלטה תציל חיי אדם והבנייה תתחיל כבר בימים הקרובים".

ביום ראשון הסמיכה הממשלה בישיבתה השבועית פה אחד את ראש הממשלה, המשמש גם כשר הבריאות, לקבל כל החלטה בעניין חדר המיון. ראש הממשלה אמר כי ביקש ממנכ"ל משרדו אייל גבאי לבדוק את הנושא ולדווח לו. בישיבה הביע סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן את מחאתו על ההחלטה ואמר כי "נתניהו הוא שר הבריאות על הנייר, אני שר הבריאות בפועל".

בחודש שעבר אישרה הממשלה ברוב של 11 שרים מול עשרה את העתקת בניית חדר המיון הממוגן בבית החולים בשל הימצאות שלדי אדם באתר המקורי. הצעד גרר אחריו ביקורת קשה במערכת הפוליטית, במערכת הבריאות ובציבור ואף הביאה להתפטרותו של מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר איתן חי-עם.

עדכון ראשון: 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully