וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם התאחדו בוושינגטון, האבטחה בשיאה

רועי כ"ץ, וושינגטון

12.4.2010 / 21:55

לרגל ועידת הגרעין הנערכת בבירה האמריקאית, מוצפים הרחובות בשוטרים ובכלי רכב של צבא ארה"ב. עשרות אלפים מהתושבים לא הגיעו לעבודה בעקבות סידורי האבטחה הקפדניים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין, קריינות: רועי כ"ץ)

רחובות מרכז וושינגטון הבירה נותרו היום (שני) ריקים לאחר שעשרות אלפים מתושבי העיר צייתו לבקשת המשטרה ולא הגיעו לעבודה בעקבות סידורי אבטחה קפדניים במיוחד סמוך למרכז הקונגרסים בעיר. מסוקי משטרה מסיירים כל העת במרחב האווירי מעל מרכז העיר, ורחובות רבים סביב מקום כינוס הוועידה נסגרו. באופן חריג פועלת בעיר גם המשטרה הצבאית, ובפינות הרחוב ניתן לראות כלי רכב (האמרים) של צבא ארה"ב, מראה לא שכיח בעיר אמריקאית.

שוטרים מלווים בכלבים (להרחת חומרי נפץ) בודקים כל כלי רכב שמורשה להיכנס לאזור מרכז הקונגרסים ותחנת רכבת תחתית קרובה לאזור נסגרה (בהתראה מראש) מחשש לניסיון פיגוע. תושבי וושינגטון הוזהרו כי גם מחר ימשכו סידורי הביטחון הקיצוניים בעיר אותם השוו במשטרת וושינגטון לאמצעי האבטחה בזמן השבעת הנשיא אובמה בשנה בעברה.

את שבוע השיחות בוועידת הגרעין פתח אובמה בפגישת עבודה אישית עם עבדאללה מלך ירדן. מאוחר יותר נפגש אובמה עם ראש ממשלת אינדונזיה ולאחר מכן עם נשיא ארמניה, זאת בטרם יתפנה לאחד המפגשים המסקרנים בוועידה עם נשיא סין הו ז'ינטאו. בבית הלבן הדגישו כי הם מעריכים את הגעתו של הנשיא הסיני לוועידה ומחשיבים מאוד את "התגייסות סין למאבק לצמצום הנשק הגרעיני בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully