וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערער לעליון - והורשע בהריגה במקום ברצח

גלעד גרוסמן

12.4.2010 / 19:15

נאשם שהורשע ברצח בעקבות הודאה שמסר למדובב משטרתי ערער לבית המשפט העליון, ובמסגרת הסדר טיעון שגובש עם הפרקליטות הומר סעיף האישום נגדו להריגה. ביהמ"ש: "קיים ספק בשאלת טיב ההודאה שמסר המערער למדובב"

בצעד יוצא דופן הגיעה היום (שני) הפרקליטות להסדר טיעון עם נאשם שהורשע ברצח ונידון למאסר עולם. לפי ההסדר, הוא יורשע בהריגה במקום ברצח, וירצה רק 10 שנות מאסר.

בינואר 2005 נורה פארס אל-חורטי והובהל פצוע, על ידי הנאשם, לתחנת מד"א בלוד. אנשי מד"א טיפלו באל-חורטי, אולם הוא מת מפצעיו. הוא נחקר במשטרה, ובשלב מאוחר יותר הוכנס מדובב לתאו. בהמשך, בעקבות הליך הדיבוב, הוא שוב נחקר על ידי חוקרי המשטרה.

האיש הואשם ברצח יחד עם אדם נוסף בשם אחמד אבו זיאד, וזאת בשל חשדם שאל-חורטי רצח את אביו של אבו זיאד. השניים קבעו להיפגש עמו ולרכוש ממנו סמים, ובשלב מסוים ירה אבו-זיאד באל-חורטי ונמלט. האיש הוביל את הנרצח לתחנת מד"א בעיר לוד.

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את האיש על סמך הודאתו בפני המדובב ובפני המשטרה. הוא ערער לעליון באמצעות עו"ד משה סורגוביץ מהסנגוריה הציבורית, וטען שהיה מקום להרשיעו רק בעבירה של סיוע לרצח.

לאחר דיון בעליון החליטו הצדדים לגבש את הסדר הטיעון. בפרקליטות הסבירו שהסכימו להסדר לאחר שהשתכנעו שהוא הודה בפני המדובב בעקבות לחץ שהופעל עליו. לטענתו, המדובב אמר לו שאם ימסור למשטרה את הגרסה עליה המליץ, לפיו הוא היורה, יוכל לבצע עסקה. בין השאר, בשיחות ביניהם אמר המדובב למערער "אני נשבע לך בנשמה של הבן שלי, בנשמה של האח שלי, שאם תעשה מה שאגיד לך... אני נשבע לך שתשתחרר ... תעשה מה שאני אומר לך רק פעם אחת".

"לא בנקל ייעתר בית המשפט להסדר טיעון שגובש לאחר שנאשם הורשע זה מכבר בעבירה, לא כל שכן כשמדובר בעבירת הרצח", כתבו השופטים עדנה ארבל, יורם דנציגר וניל הנדל. "ואולם, עיון בחומר מצביע על קיומו של ספק בשאלת טיב ההודאה שמסר המערער למדובב, נוכח הדרך שבה 'נחקר' על ידי זה האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully