וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו המועמדים לדירקטוריון לאומי

אתי אפללו

12.4.2010 / 18:35

מי יחליף את איתן רף? ועדת המניות בראשות מרגלית נוף הגישה את רשימת המועמדים. הרשימה כוללת את דוד ברודט, יהודה דרורי, יואב נרדי, ומשה דברת

ועדת המניות של לאומי, בראשות עו"ד מרגלית נוף, העבירה את רשימת מועמדי הוועדה לבחירת דירקטורים באסיפה הכללית של בנק לאומי, שתתקיים ב-2 ביוני 2010. הרשימה כוללת ארבעה מועמדים חדשים: דוד ברודט - לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, ד"ר אהוד שפירא - יו"ר הפניקס, יהודה דרורי - משנה לחשב הכללי באוצר ולשעבר המפקח על הביטוח, יואב נרדי - בכיר בבנק ירושלים.

מועמד נוסף ברשימה הוא משה דברת המכהן כעת כדירקטור. הבנק פירסם את המכתב שהעבירה אליו הוועדה, בו פירטה את הנימוקים לבחירה דווקא בחמשת המועמדים הללו. ועדת המניות הציגה את מועמדיה לאחר שראיינה מעל ל-20 מועמדים פוטנציאליים.

בחירתה של ועדת המניות איננה סוף הדרך עבור מועמדים שלא נבחרו. מקורביהם של ראש הממשלה משה טרי, אורי יוגב ואיזי תפוחי, יכולים לרכוש מניית לאומי ולהגיש את מועמדותם מכוח תקנון הבנק עד ל-21 באפריל. עם זאת, מועמד שירד מהפרק הוא דוד קליין, המועמד מטעמו של בעל המניות הפרטי שלמה אליהו. ל-TheMarker נודע כי אליהו לא מתכוון להגיש את מועמדותו של קליין בשנית.

כעת, ממתינים בבנק ל-21 באפריל, אז יוכל כל בעל מניות להציע על פי התקנון מועמדים מטעמו. לאחר מכן יתכנס הדירקטוריון ויוציא סדר יום לאסיפה הכללית שתתקיים ב-2 ביוני. אם יהיו מועמדים נוספים, יעמדו כולם לבחירה בתאריך זה וחמשת המועמדים שזכו לרוב הגדול ביותר ייבחרו לדירקטרים - ולאחר אישור בנק ישראל ימונו לדירקטוריון הבנק. לאחר מכן יתכנס הדירקטוריון ויבחר מתוכו את היו"ר. הבחירה מועברת לוועדת המניות, וזו לאחר התייעצות עם המפקח על הבנקים ושר האוצר תצטרך לאשר את המינוי.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully